معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل؛

گروه سرمایه‌گذاری خارجی آتا در پایاب سد گیوی سرمایه‌گذاری می‌کند

1401/03/23 - 11:22 - کد خبر: 65342 نسخه چاپی

نصر: معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: گروه سرمایه گذاری خارجی آتا متعلق به کشور ترکیه در پایاب سد گیوی سرمایه گذاری می‌کند.

به گزارش نصر، بابک خیاط رستمی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: تفاهم نامه تامین مالی سد گیوی به مبلغ  دو هزار میلیارد ریال و شبکه پایاب گیوی به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال مبادله گردیده که پس از طی فرایند قانونی به مرحله اجرا درآمده و زمینه توسعه شهرستان گیوی را فراهم خواهد کرد.
 وی اظهار کرد: پس از مبادله ۱۰ تفاهم نامه با کنسرسیوم ترکیه  که با حمایت استاندار و هماهنگی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان انجام پذیرفت، نمایندگان گروه سرمایه گذاری و ساخت آتا از طرح سد و شبکه پایاب گیوی بازدید کرده و مقرر شد در این سد سرمایه گذاری کنند.
خیاط رستمی ادامه داد: طرح سد و شبکه آبرسانی گیوی از جمله طرح‌های منتخب برای تامین مالی خارجی در جنوب استان است که به خاطر پیشرفت فیزیکی، فعال بودن کارگاه و سنخیت با تجارب قبلی سرمایه گذار مورد توجه ویژه قرار دارد.
وی اظهار کرد: بخش آب استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بالقوه و کم نظیری است که با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بکارگیری توانمندی‌های این بخش، می‌توان شاهد توسعه فضای کسب و کار و اشتغال‌آفرینی در این بخش بود.
معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: سدها، تاسیسات آبی و آب‌های معدنی استان ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری هستند و شرکت آب منطقه ای اردبیل آمادگی دارد این ظرفیت‌های کم نظیر را برای اشتغالزایی و با راهکارهای بسیار مناسب در اختیار سرمایه گذاران قرار
سد گیوی (کوثر) با ظرفیت ۷۶ میلیون مترمکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد، این سد روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.
توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی)، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.
تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.
انتهای پیام/
گروه سرمایه‌گذاری خارجی آتا در پایاب سد گیوی سرمایه‌گذاری می‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار