رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان:

ستاد بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

1401/03/23 - 09:51 - کد خبر: 65324 نسخه چاپی

نصر:  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی‌، از تشکیل ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی خبر داد و گفت: حقوق بشــر و توجه به کرامت و حیثیــت ذاتی انســانها یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه حقوق بین‌الملل در جهان امروز است و در کنار امنیــت و صلح و همکاری‌های اقتصــادی و اجتماعــی و... مطرح می‌شــود که موجب تقویت بنیان و اساس جهانی شدن است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی‌، در جمع خبرنگاران از تشکیل ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی خبر داد و گفت: حقوق بشــر و توجه به کرامت و حیثیــت ذاتی انســانها یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه حقوق بین الملل در جهان امروز است و در کنار امنیــت و صلح و همکاری‌های اقتصــادی و اجتماعــی و... مطرح می‌شــود که موجب تقویت بنیان و اساس جهانی شدن است.
وی ادامه داد: در عصر معاصر حقوق بشر همواره مسأله‌ای است که همیشه دستاویزی برای قدرت های بزرگ بوده تا به وسیله آن کشورهای مستقل را تحت فشار قرار دهند و به اهداف سلطه گرانه خود برسند.
اسکندری، با بیان این نکته که استکبار جهانی همواره از موضوع حقوق بشر سوء استفاده کرده، درحالی که خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است؛ اضافه کرد: هفته دوم تیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، هفته‌ای پرحادثه است و با ورق زدن تقویم به رویدادهایی بر می‌خوریم که هر یک از آنها به تنهایی برای اثبات استفاده ابزاری استکبار جهانی از واژه حقوق بشر کافی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، جنایاتی از قبیل ترور و سوء قصد به مقام معظم رهبری در ۶ تیر سال ۱۳۶۰، بمباران شیمیایی سردشت در ۸تیر سال ۱۳۶۶، فاجعه هفتم تیر و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و جمعی از یاران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰، به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی در ۱۱ تیر سال ۱۳۶۱ و حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس و به شهادت رساندن ۲۹۰ نفر زن و مرد و کودک بی‌گناه در ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ را نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی توصیف کرد و گفت: برخی از این اقدامات وحشیانه و غیرانسانی مستقیم از سوی آمریکا انجام شده است و برخی دیگر نیز از سوی گروه‌ها و رژیم‌های مورد حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی به وقوع پیوسته است.
وی تأکید کرد: البته اینها تنها گوشه‌ای از هزینه‌هایی است که مردم ایران برای انقلابشان پرداخته‌اند و اگر بخواهیم در مورد ۱۷ هزار شهیدی که در اقدامات تروریستی دشمنان انقلاب به شهادت رسیده‌اند، صحبت کنیم چند کتاب می‌توان منتشر کرد.
اسکندری به تبیین نامگذاری هفته دوم تیرماه با عنوان بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی پرداخت و افزود: از همین رو به نظر می‌رسد توجه رهبر معظم انقلاب نسبت به نامگذاری یک هفته در طول سال تحت عنوان هفته «حقوق بشر آمریکایی» تأثیر قابل توجهی در یادآوری حجم انبوهی از سوابق ضد بشری دولت آمریکا در ایران و جهان خواهد داشت و بر همین اساس ششم تا دوازدهم تیرماه با عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده تا جنایات بیشمار این جرثومه فساد در دنیا تبیین و افشا شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، وی، برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های مختلف تبیینی و تحلیلی اعم از همایش، نشست تخصصی، میزگرد، مراسم بزرگداشت، مسابقات مختلف علمی، ادبی، هنری و ...، برگزاری نمایشگاه های مختلف را از جمله اقدامات ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: هم افزایی با نهادهای عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بویژه رئیس کل دادگستری استان برای اجرای این برنامه‌ها در دستور کار این ستاد قرار دارد.
انتهای پیام/
ستاد بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار