استاندار آذربایجان غربی؛

برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیازمند بازنگری است

1398/08/23 - 16:34 - کد خبر: 6532 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی گفت: ضروری است در مورد برخی مصوبات ستاد احیاء دریاچه ارومیه بازنگری شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمد مهدی شهریاری عصر امروز در دوازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، احیای دریاچه ارومیه را برای ثبات اکوسیستم شمال غرب کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: ‌با تشکیل کارگروه ملی و استانی نسبت به بازنگری در برخی مصوبات ستاد احیا انجام شود.

وی ادامه داد: با وجود سرمایه گذار برای بخشهای صنعت و کشاورزی برخی مصوبلت ستاد احیا مانع سرمایه گذاری شده که در صورت بازنگری این مشکلات قابل حل است.

بنا به این گزارش، وی با اشاره به اهمیت احیای دریاچه ارومیه و تهدید زندگی ۲۰ میلیون جمعیت در صورت خشکی این دریاچه افزود: با اجرای پروژه های متعدد دولت تدبیر و امید وضعیت دریاچه ارومیه بهبود یافته که امید است با احیای کامل، این دریاچه در حوزه گردشگری سبب ارتقا سطح معیشت مردم منطقه شود.

شهریاری ادامه داد: با تامین اعتبار عملیات اجرای سدکانی سیب، تونل خط انتقال آب به دریاچه، تصفیه خانه ارومیه و تبریز، سد چپرآباد و لایروبی رودخانه ها انجام شود تا آب ورودی به دریاچه افزایش یابد.

استاندار با اشاره به توقف عملیات احداث برخی سدهای استان گفت: عملیات اجرایی احداث برخی سدهای استان با وجود اعتبار هزینه شده و درصد بالای پیشرفت، متوقف شده اند که نیازمند توجه و بازنگری هستند.

وی با اشاره به اختصاص ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب شرب از زرینه‌رود به آب شرب شهر تبریز، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این آب به بخش شرب اختصاص نیافته است و در بخش دیگری مصرف می‌شود.

استاندار بیان کرد: علاوه بر آن ۲۰۰ میلیون مترمکعب هم از رودخانه ارس که باید بخشی از حقآبه دریاچه ارومیه را تامین کند، به آذربایجان‌شرقی می‌رود.

انتهای پیام/

برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیازمند بازنگری است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار