شهردار تبریز تشریح کرد:

پنج شاخصی که تبریز را جهانی می‌کند/ تبریز پایتخت فرهنگی و معنوی ایران است

1401/03/22 - 23:42 - کد خبر: 65319 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز پنج شاخص مهم تبریز را که شامل تاریخ، فرهنگ، صنعت، علم و جغرافیا است را تشریح کرد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار عصر امروز در دیدار سفیر اتریش اظهار کرد: تبریز دارای تاریخی باقدمت در عرصه های بین المللی تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه تبریز سومین شهر بزرگ ایران با دو میلیون نفر جمعیت است، تصریح کرد: خوشبختانه نرخ بیکاری در این شهر پایین است. 
وی یادآور شد: تبریز در چند مقطع تاریخی پایتخت و در عرصه های سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار بوده است.
شهردار تبریز با بیان اینکه دومین شاخص تبریز فرهنگ آن است، گفت: تبریز پایتخت فرهنگی و معنوی شهرهای ایران است. مشاهیر تبریز زبانزد خاص و عام هستند؛ برای نمونه در مقبره الشعرا ۴۰۰ شاعر و عارف مدفون است.
وی ادامه داد: عرفا و دانشمندان بزرگی در تبریز زندگی کرده‌اند؛ علامه جعفری از جمله آن‌هاست که زبانزد جهانیان است. شعرای معاصر مثل شهریار نیز چهره بین المللی دارند.
وی سومین شاخص تبریز را مراکز علمی و دانشگاهی آن عنوان کرد و افزود: ۲۰ هزار دانشجوی دولتی در این شهر مشغول به تحصیل هستند  و تعداد کل دانشجویان دانشگاه‌های تبریز ۱۰۰ هزار نفر است.
هوشیار همچنین تصریح کرد: چهارمین شاخص تبریز، شهر صنعتی بودن آن است و صنایع سنگین فولاد، تولید شیرینی و شکلات، خودروسازی و… در این شهر فعالیت دارند.
وی موقعیت استراتژیک و جغرافیایی تبریز را پنجمین شاخص آن عنوان کرد و گفت: تبریز با کشورهای مهمی مثل آذربایجان و ترکیه در ارتباط است و ورودی اروپا به حساب می‌آید.
شهردار تبریز ابراز امیدواری کرد دیدار با سفیر اتریش باعث مراودات بیشتر در آینده شود. وی در پایان با بیان اینکه از حضور سرمایه‌گذاران خارجی در اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی استقبال می‌کند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های تبریز در حوزه‌های مختلف، می توان با حضور سرمایه‌گذاری خارجی از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو ممکن جهت توسعه شهر بهره برد.
انتهای پیام/
پنج شاخصی که تبریز را جهانی می‌کند/ تبریز پایتخت فرهنگی و معنوی ایران است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار