سفیر اتریش در ایران:

نگاه عمیق‌تری از ظرفیت‌های اقتصادی تبریز پیدا کردم

1401/03/22 - 23:28 - کد خبر: 65317 نسخه چاپی

نصر: سفیر اتریش در ایران گفت: با حضور در تبریز و دیدار با شهردار، نگاه عمیق‌تر و آشنایی دقیق‌تری از ظرفیت‌های اقتصادی این شهر و منطقه پیدا کردیم.

به گزارش نصر، «ولف دیتریش هایم» در دیدار با یعقوب هوشیار شهردار تبریز و حجت‌الاسلام رسول برگی که در محل عمارت ساعت برگزار شد، اظهار کرد: از استقبال گرم شهرداری و اینکه توانستیم از ساختمان شهرداری بازدید داشته باشیم، تشکر می‌کنم. این بازدید و دیدار باعث شد تا من به اتفاق نماینده شرکت‌های اتریشی، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهر تبریز شناخت بیشتری پیدا کنم. ما از قدم زدن در سطح شهر تبریز واقعاً لذت بردیم.
وی ادامه داد: در جلساتی که امروز داشتیم، نگاه عمیق‌تر و آشنایی دقیق‌تری از ظرفیت‌های اقتصادی تبریز و منطقه پیدا کردیم و چیزی که بسیار مهم است، روابط چند صد ساله دو کشور و مشخصا امضای پیمان دو کشور در صد و پنجاه سال پیش است که طی آن اولین کنسولگری اتریش در تبریز افتتاح شد تا دسترسی اتریش به ایران بهتر و آسان‌تر فراهم شود.
سفیر اتریش تاکید کرد: روابط تنگاتنگی بین دو کشور طی حدود دویست سال اخیر وجود داشته و این ارتباطات در حوزه‌های مختلف از جمله در علوم کاربردی، فنی، مهندسی و پزشکی برقرار بوده است. نکته مهم دیگر این است که دو کشور نه تنها تاریخ و گذشته مشترک دارند، بلکه هر دو به آینده مشترک هم نگاه می‌کنیم.
وی گفت: کشور اتریش در حوزه فرهنگی و موسیقی بیش از شصت سال است که در ایران حضور فعالی دارد. انجمن فرهنگی اتریش نیز چند سال است که در استان‌های مختلف مشغول فعالیت است و تلاش می‌کنیم پروژه‌های فرهنگی مشترکی را با شهر تبریز عرضه کنیم و به شما پیشنهاد بدهیم.
دیتریش هایم با بیان اینکه انجمن فرهنگی اتریش در آموزش زبان فعال است، اظهار کرد: از پیشنهادات شهردار و رییس شورای شهر تشکر می‌کنم و اعلام می‌کنیم که آماده همکاری در این زمینه‌ها هستیم.
انتهای پیام/
نگاه عمیق‌تری از ظرفیت‌های اقتصادی تبریز پیدا کردم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار