شهردار اردبیل؛

بازار "حاج یوسف" اردبیل تعطیل می‌شود

1401/03/22 - 16:56 - کد خبر: 65289 نسخه چاپی

نصر: شهردار اردبیل از ممنوعیت فعالیت بازار "حاج یوسف" این شهر از روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه امسال خبر داد.


به گزارش نصر، محمود صفری روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: با توجه به قدمت بیش از ۷۰ ساله بازار تاریخی "حاج یوسف" اردبیل برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی باید این بازار ساماندهی و تعیین تکلیف شود.
او با بیان اینکه احتمال ریزش و تخریب بازار "حاج یوسف" به شدت افزایش یافته است، گفت: این بازار از روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه امسال تعطیل خواهد شد.
شهردار اردبیل با اشاره به اینکه عمر تجهیزات به کار رفته در ساخت و ساز این بازار پایان یافته و احتمال تخریب و ریزش آن جان صدها نفر از شهروندان را تهدید می‌کند، از شهروندان خواست برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی از تردد در این بازار جداً خودداری کنند.
صفری با اشاره به اتفاقات ناگوار در حادثه پلاسکو و متروپل بیان کرد: شهرداری اردبیل احساس مسئولیت کرده و نمی تواند درباره خطراتی که شهروندان را تهدید می کند، بی تفاوت باشد.
وی با بیان اینکه اخطارهای لازم نسبت به خطرات احتمالی به کسبه این بازار داده شده است، اظهار کرد: متاسفانه کسبه بازار "حاج یوسف" علی رغم اخطارهای داده شده به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
صفری خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش مالکان مغازه‌های بازار "حاج یوسف" با شهرداری اردبیل برای بهسازی، بازسازی و مرمت این مجموعه شد و اضافه کرد: شهرداری به هیچ‌وجه نسبت به وضعیت معیشتی صاحبان مغازه‌های مستقر در این بازار بی اعتنا و بی تفاوت نخواهد بود.
بازار "حاج یوسف" اردبیل واقع در هسته مرکزی شهر (تازه میدان) بیش از ۷۰ سال قدمت دارد و حالا صاحبان سالخورده‌تر از خودش، هر روز با هزار دلهره و نگرانی مغازه‌هایشان را به امید کسب روزی حلال باز می‌کنند، بازارچه ای که حالا دوامش به یک اتفاق و حادثه ای خیلی کوچک بند است.
با توجه به قرار گرفتن این بازار در مسیر عبور هزاران دانش آموز و حضور مردم و گردشگران در این مکان، کوچکترین حادثه خسارت جبران ناپذیری برجای خواهد گذاشت.
به هر حال بازار "حاج یوسف" اردبیل این روزها حال و روز خوشی ندارد و انتظار می رود مسئولان و مدیران شهری این بار مصلحت را کنار گذاشته و قبل از وقوع اتفاقی تلخ و تاسف بار  اقدامات لازم را برای ساماندهی، بهسازی، بازسازی و مرمت این بازار انجام دهند، چرا که پشیمانی بعدی هیچ سودی نخواهد داشت.
این بخش از بازار تاریخی در ۲ طبقه مشتمل بر ۱۱۰  باب مغازه است.
انتهای پیام/
بازار خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار