قرائت نامه تشکر نمایندگان از مقام معظم رهبری توسط امیرآبادی فراهانی؛

سخنان رهگشای رهبر معظم انقلاب در دیدار سالانه با نمایندگان منشور مجلس انقلابی است

1401/03/22 - 14:15 - کد خبر: 65263 نسخه چاپی

نصر: عضو هیات رئیسه مجلس نامه تقدیر و تشکر نمایندگان از رهبر معظم انقلاب را قرائت کرد.

به گزارش نصر، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 خردادماه) مجلس شورای اسلامی نامه تشکر نمایندگان از رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر را قرائت کرد.متن این نامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مقام معظم رهبری
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای
سلام علیکم و رحمه الله
دیدار هرساله نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضرتعالی به ویژه تفقدی که از نمایندگان طی این 2 سال فرموده اید موجب خوشحالی و امیدواری نمایندگان مجلس از یک سو و سنگین تر شدن وظیفه از سوی دیگر شده است.
نشان افتخارآمیز مجلس انقلابی که در سال نخست به این مجلس عطا فرموده اید و تائید دوباره و تاکیدتان بر این ویژگی مجلس در نیمه راه نشان از آن دارد که فرزندان و ارادتمندانتان در گوشه گوشه این آب و خاک مقدس به نمایندگی از مردم شهرها و روستاها گرد آمده اند تا اهداف عالی انقلاب اسلامی را گام به گام دنبال کنند.
ضمن عرض تشکر مجدد و ارادت قلبی از لطفی که به نمایندگان ابراز فرموده اید بر خود فرض می دانیم مسائل و موارد زیر را که برگرفته از فرمایشات حضرتعالی است در دستور کار قرار داده و تا آخرین ثانیه و فرصت نمایندگی پیگیری کنیم.
ناگفته پیداست که سخنان رهگشای حضرتعالی در دیدار سالانه با نمایندگان منشور مجلس انقلابی و همچنین چارچوب عملی برای اقدامات مجلس در نیمه دوم عمر خود است.
1- نسخه نجات بخش کشور در تمام عرصه ها را عملکردی جهادی، از خودگذشتگی، عزم راسخ، ابتکار عمل، نگاه بلندمدت به اهداف و آرمان ها و بالاتر از همه، اخلاص و توکل فردی و جمعی می دانیم و علاوه بر تلاش در راستای پیاده سازی این روحیه و منش با مطالبه از سایر قوا و تحقق آن در تمامی دستگاه های حاکمیتی و دولتی به عنوان خدمتگزاران به مردم همت می گماریم.
2- مجلس را مسئول و متولی نقد درونی در ابعاد ملی می دانیم و با تقویت بعد نظارت چشمان تیزبین ملت در رصد وضعیت کشور به ویژه بخش های دولتی خواهیم بود و نقاط قوت و آسیب پذیری ها را با دقت زیرنظر می گیریم، همچنان که همان طور که تذکر دادید دشمن بیش از آنکه به توانایی های خود امیدوار باشد به اشتباه های ما امید بسته است.
3- محبت حضرتعالی در بیان این نکته که تعبیر مجلس انقلابی تعبیر حقیقی خود را قدر می شناسیم و تلاش خواهیم کرد تا عمل فردی یکایک ما و همچنین برون داد جمعی مجلس، انقلابی بماند چرا که می دانیم انقلابی ماندن مهم تر از انقلابی بودن است، در این راه از توطئه دشمنان لحظه ای غافل نمی شویم و راه انحراف را برای مدعیان کم طاقت سد خواهیم کرد.
4- مسئولیت تمامی قوانین و مصوبات مجلس را برعهده می گیریم و با هیچ طرح و لایحه ای برخوردی خلاف منافع و مصالح ملت نخواهیم کرد، مطالبه به حق شما در عدم ارجاع مصوبات ناشدنی به شورای نگهبان و دولت را به جد دنبال می کنیم و توضیح و تشریح مسائل برای عامه مردم را از مصادیق جهاد تبیین می دانیم.
5- مجلس شورای اسلامی مطالبه پیشین حضرتعالی در مبارزه با فساد و تبعیض و خواست ملت شریف ایران در شفافیت با تصویب قوانین مربوطه به جد دنبال کرده است و پس از این نیز در نیمه دوم عمر مجلس لحظه ای از این ضرورت نخواهیم گذشت و از پرداختن به امور فرعی و غفلت از امور اصلی همچون گذشته پرهیز خواهیم کرد.
6- مجلس مردم گرایی را کمال نمایندگی می داند و البته به همان اندازه که مردم گرایی نزدیک می شود عوام گرایی و جوزدگی را کنار زده و خواهد زد. همیشه برای شنیدن و مورد توجه قرار دادن نقد و نظر مردم مشفقانه آماده خواهیم بود اما در برابر جنجال و فضاسازی لحظه ای کوتاه نخواهیم آمد.
7- به وضع قوانین با نگاه بلندمدت همت خواهیم گماشت و برای هر امر جزیی قانون نخواهیم نوشت و قوانین را براساس سیاست های کلی ابلاغی تنظیم خواهیم کرد و با تلاش جهادی در این حوزه به سوی رفع عقب ماندگی های گذشته گام خواهیم برداشت.
8- از افزایش بی رویه طرح جلوگیری خواهیم کرد تا دولت که خود مجری قوانین خواهد بود لوایح کارشناسی خود را ناظر به روش های  پیاده سازی و امکان آن تدوین و ارائه کند.
9- ام الخبائث مشکلات اقتصادی کشور که همان کسری بودجه است مسیر اصلاح و جراحی اساسی در معیشت مردم را تنگ کرده است، تلاش خواهیم کرد و با همراهی دولت در بودجه سال های 1402 و 1403 با اصلاح اساسی ساختار، کاهش هزینه ها و حذف ردیف های درآمدی غیرقابل تحقق بودجه شفاف، واقعی و بدون کسری محقق کنیم.
10- تقویت بنیه کارشناسی مجلس را چه در مرکز پژوهش ها و چه در کمیسیون های تخصصی در دستورکار قرار خواهیم داد و برنامه هفتم توسعه را با هماهنگی سایر قوا و نهادهای مسئول، مسئله محور و مبتنی بر نیازهای اساسی کشور و واقعیت های موجود تدوین خواهیم کرد تا راه برای مجریان و دست اندرکاران کشور روشن باشد.
11- ابعاد رسانه ای مصوبات و اقدامات مجلس را بیش از پیش در نظر خواهیم گرفت و با توضیح مسائل برای مردم فرصت فضاسازی علیه قانون را خواهیم گرفت.
12- حفظ شأن و استقلال مجلس دولت را در عمل به وظایف سنگین خود در پیشبرد اهداف یاری خواهیم کرد و اصل تفکیک قوا را که مورد تذکر حضرتعالی قرار گرفت را به دقت رعایت خواهیم کرد و در پیگیری مطالبه خواسته های به حق مردم به وظایف قانونی خود عمل خواهیم کرد و در پایان به روان پاک بنیان گذار کبیر و شهدای انقلاب درود می فرستیم و از محضرتان طلب دعای خیر در عمل به وظایف نمایندگی و خدمت بی وقفه به ملت ایران خواهیم کرد./
پایان پیام/
سخنان رهگشای رهبر معظم انقلاب در دیدار سالانه با نمایندگان منشور مجلس انقلابی است خبرگزاری خانه ملت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار