گزارش نصر از لایحه برگزاری هفته فرهنگی تبریز در شهر اشتوتگارت کشور آلمان/

تبریز و اشتوتگارت خواهر خوانده می‌شوند

1401/03/22 - 12:46 - کد خبر: 65227 نسخه چاپی

نصر: در پایان دستور جلسه پنجم لایحه شهرداری در خصوص خواهرخواندگی اشتوتگارت ابتدا با 6 رای تصویب نشد اما رئیس شورا رای گیری را مجددا انجام داده و با اضافه شدن "حکیمه غفوری" به صادقی، برگی، باغبان، بابائی اقدم، هادی و بجانی با 7 رای تصویب شد.

به گزارش نصر، "حکیمه غفوری" در خصوص لایحه برگزاری هفته فرهنگی در شهر اشتوتگارت کشور آلمان گفت: هیچ کس منکر ارتباطات بین المللی نیست، ما از خواهرخواندگی های قبلی عایدی ندیده ایم، یکی از خواسته های ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز این بود که از خواهرخواندگی های قبلی چه عایدی داشتیم؟ متاسفانه مسئولین حاضر در جلسه کمیسیون خروجی از خواهرخواندگی های قبلی برای ما ندادند.
وی ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون این است که از 9 شهر خواهرخوانده مفادهای قبلی فعال و اجرایی شود و چند ماه فرصت دهیم تا اگر عایدی بود برای سایر شهر ها نیز اقدام کنیم و 9 مورد را افزایش دهیم. 
وی با اشاره به قطعنامه اخیر برعلیه کشورمان گفت: کشور آلمان در امضای تحریم ایران از کشور های پیش قدم بود؛ ما می‌خواهیم با یکی از شهر های آنها خواهرخوانده باشیم، این در حالی است که شهر ما در مسائل مالی نیازمند است و این خواهرخواندگی قطعا برای ما بار مالی خواهد داشت.
سپس "سید کاظم زعفرانچی لر" بعنوان یکی از منتقدین لایحه خواهرخواندگی به دلیل بار مالی که برای شهر خواهد داشت، توضیح داد: هزینه بلیط رفت و برگشت یک نفر به اشتوتگارت حدود 20 تا 70 میلیون تومان است، میانگین اقامت یک شب 8 میلیون تومان و هزینه غذا 1 میلیون و 200 هزار تومان است، در نهایت اینها را به افراد و ایام ضرب کنید. 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه قبلا در کم و کیف این سفر ها بوده ام و اطلاع دارم، تصریح کرد: مدیران با بیشترین هزینه ها چنین سفری را انجام می‌دهند و این هزینه ها از عوارض مردم شهرمان دریافت و هزینه چنین سفر هایی تامین می‌شود. 
وی ادامه داد: در قبال هزینه هایی که انجام می‌شود خروجی و ضمانت این خواهرخواندگی ها چیست؟ اگر در گذشته که 9 مورد خواهرخوانده داشته ایم و نتیجه نگرفتیم چرا دوباره می‌خواهیم تعداد خواهرخوانده ها را زیاد کنیم؟ 

سپس"احد صادقی" بعنوان موافق لايحه گفت: به این موضوع از نگاه سرمایه گذاری نیز نگاه کنیم. 

در ادامه "محمد حسن اسوتچی" خطاب به شهردار گفت: در چند ماه گذشته کارمندان ما بازنشست شده اند اما هنوز نتوانستیم پایان خدمت آنها را پرداخت کنیم. 
وی تاکید کرد: اصلی ترین سرمایه ما سرمایه های انسانی است.

در پایان "یعقوب هوشیار" شهردار کلانشهر تبریز با تاکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم، گفت: حرکت مدیریت شهری این است که از تمام ظرفیت های خود استفاده کنیم، یکی از ظرفیت های شهری بحث دیپلماسی کشور های خارجی است، اینکه در گذشته با 9 شهر خواهرخوانده شده و اکنون بی نتیجه مانده ایم بدلیل عدم نظارت شورا بوده است. 
وی در ادامه به توازن استفاده از ظرفیت های مدیریتی پرداخت و گفت: همزمان با تمامی ظرفیت های مدیریتی تولید آسفالت را افزایش داده ایم، میزان تولید آسفالتی که اولین روز تحویل گرفته ایم با امروز یکسان نیست. 
وی با اشاره به یکی از شهر های خواهر خوانده قبلی، اضافه کرد: 
با باکو مذاکرات را انجام داده ایم، آنها خواستند ما به آنجا سفر کنیم اما بدلیل محدودیت ها و حساسیت ها هنوز به آنجا سفر نکرده ایم تا حساسیت ها کمتر شود و مردم اطمینان خاطر پیدا کنند و خدمات شهری را لمس کنند سپس سفر خارجی انجام شود. 
وی تاکید کرد: همه اینها جز ابزار ها و مدیریت های شهری است 
باید دفاتر ما در کشور های اروپایی برقرار شود، اما اینکه متوقف کنیم شاید در آینده اثر خوبی نداشته باشد.
در پایان دستور جلسه پنجم لایحه شهرداری در خصوص خواهرخواندگی اشتوتگارت ابتدا با 6 رای تصویب نشد اما رئیس شورا رای گیری را مجددا انجام داده و با اضافه شدن "حکیمه غفوری" به صادقی، برگی، باغبان، بابائی اقدم، هادی و بجانی با 7 رای تصویب شد. 
این درحالی بود که "احمد یوسف زاده" مشاور حقوقی شورای کلانشهر تبریز در اعتراض "محمد حسن اسوتچی" به اینکه آیا می‌شود در یک موضوع دو بار رای گرفت؟ گفت: قانون در این مورد خاموش است. 
سپس" تقی زاده" نماینده فرماندار در جلسات شورای شهر تبریز به این پرسش پاسخ داد:  تجدید رای گیری تنها در زمانی می‌تواند صورت قانونی داشته باشد که اعضا در نتیجه آن شک کنند.
انتهای پیام/
تبریز و اشتوتگارت خواهر خوانده می‌شوند محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار