فرماندار اسکو؛

اسکو توان تبدیل شدن به قطب گردشگری شمال غرب را دارد

1401/03/22 - 10:53 - کد خبر: 65214 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اسکو با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان گفت: اسکو توان تبدیل شدن به قطب گردشگری شمالغرب را دارد.

به گزارش نصر، حسین فیروزی در گفتگویی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه فراهم می‌شود، گفت: شهرستان اسکو در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی پتانسیل‌های بی نظیری دارد که نیازمند توجه مسئولین به زیرساخت‌های گردشگری و معرفی آن توسط رسانه‌ها است.
وی با بیان اینکه روستای کندوان که ثبت ملی شده سالانه از دو میلیون نفر گردشگر میزبانی می‌کند، ادامه داد: کندوان مشکلات ساخت و ساز دارد و اگر این مشکلات رفع شود برای ثبت جهانی از جمله گزینه‌های بکر می‌باشد.
فیروزی با اشاره به جاذبه‌های کشاورزی شهرستان اسکو هم گفت: این شهرستان از نظر کیفیت محصولات باغی همچون گردو و گل محمدی رتبه اول را در کشور دارد. اگر این محصول به خوبی شناسانده شود می‌تواند درآمد خوبی برای مردمان این شهرستان ایجاد کند.
وی دوبانده کردن جاده کندوان را با توجه به افزایش گردشگر جزو اولویت‌های این شهرستان دانست و گفت: کنارگذر ایلخچی و تکمیل سایت کتابخانه دانشگاه صنعتی اسکو با اعتبارهای تخصیص یافته تکمیل می‌شود.
وی افزود: کمبود مراکز آموزشی در شهر سهند با توجه به افزایش جمعیت آن بسیار احساس می‌شود. طرح توسعه فاز دوم شهرک صنعتی اسکو نیز در ۱۰۶ هکتار در دست انجام است و مشکلی از نظر تأمین امکانات زیرساختی ندارد.
انتهای پیام/
اسکو توان تبدیل شدن به قطب گردشگری شمال غرب را دارد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار