استاندار اردبیل؛

ثروت‌آفرینی گردشگری برای استان وابسته به ایجاد زیرساخت است

1401/03/22 - 10:33 - کد خبر: 65213 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های مهم گردشگری این استان گفت: ثروت‌آفرینی این ظرفیت وابسته به ایجاد زیرساخت و جذب سرمایه‌گذار است.

به گزارش نصر، سیدحامد عاملی عصر شنبه در بازدید از پل معلق شیشه‌ای هیر اظهار کرد: جاده دسترسی پل معلق شیشه‌ای هیر به‌زودی سامان‌دهی و آسفالت می‌شود که در این زمینه اعتبارات لازم اختصاص یافته و تأمین آب مورد نیاز برای این مجموعه و توسعه پارکینک و تکمیل زیرساخت‌های آن نیز دنبال می‌شود.
وی بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران پل معلق هیر برای توسعه این مجموعه اشاره کرد و افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران پل معلق هیر برای توسعه مجموعه و ایجاد طرح‌های جدید مبنای کار قرار می‌گیرد تا سرمایه‌گذاران با انگیزه مضاعف نسبت به راه‌انداری طرح‌های بعدی اقدام کنند.
وی ادامه داد: مجموعه پل معلق هیر یکی از مجموعه‌های ارزشمند برای استان اردبیل بوده و تلاش و همت سرمایه‌گذاران و مسئولان در این زمینه قابل تقدیر است.
پیش‌تر نیز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از برنامه‌ریزی برای تبدیل شهر هیر به قطب گردشگری هیجانی در کشور خبر داد و گفت: با توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه تلاش می‌کنیم تا زمینه برای این مهم را فراهم آوریم و در این زمینه آماده ارائه تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران هستیم.
نادر فلاحی ، حفط کاربری باغ‌های شهر هیر را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شهر هیر با وجود باغ‌های سرسبز در کشور معروف بوده و باید تلاش کنیم تا این باغ‌ها حفظ شد که در راستای این مهم در زمینه ثبت ملی باغ‌های هیر اقدام خواهد شد.
نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل ایران تیرماه سال ۹۹ در شهر هیر در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل احداث شده است.
انتهای پیام/
ثروت‌آفرینی گردشگری برای استان وابسته به ایجاد زیرساخت است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار