مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز:

در برخورد با تخلفات، تعارف ندارم/ ایجاد سامانه جامع بیمه و ارزیابی در سازمان سیما، منظر و فضای سبز 

1401/03/22 - 10:04 - کد خبر: 65208 نسخه چاپی

نصر: لایحه تعدیل آیتم های اجرایی فهرست بهای فضای سبز سال ۱۴۰۱، وضعیت نیروهای این سازمان و مسائل متخلف آن در صحن علنی شورای اسلامی تبریز بررسی شد. 

به گزارش نصر، اکبر امجد، مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در صحن علنی شورای اسلامی  این کلانشهر با اشاره به جزئیات لایحه تعدیل آیتم های اجرایی فهرست بهای فضای سبز سال ۱۴۰۱، گفت: پیش از کل هزینه  کل قراردادهای این سازمان با شهرداری و نیروها مبلغی معادل ۲۷۶ میلیارد تومان بود، ۴۳ درصد از نیروهای سازمان ثابت  و ۵۷ درصد قراردهای فضای سبز به صورت موقت و اجرایی است. 
وی با بیان اینکه این مبلغ اکنون بالغ بر ۳۳۸میلیارد خواهد بود، افزود: بالغ بر ۱۳۳ میلیارد از این هزینه برای نیروی ثابت و مابقی مربوط به قراردلدهای اجرایی خواهد بود. 
این گزارش می افزاید، باغبان، عضو شورای اسلامی تبریز در خصوص لایحه تعدیل آیتم های اجرایی فهرست بهای فضای سبز سال ۱۴۰۱، گفت: سازمان سیما، منظر، فضای سبز این کلانشهر با سیستم پرداختی و مالی شهرداری هماهنگی نداشت و مقرر شد هماهنگی های لازم انجام گیرد تا در کمیسیون بررسی شود. 
وی افزود: بعد از بررسی نتیجه، ایرادات رفع شد و مورد تایید کل شهرداری قرار گرفت و در نهایت این لایحه تایید شد و در پرداخت ان مشکلی نداریم.
در ادامه، صادقی دبیر شورای اسلامی کلانشهر تبریز به لزوم نظارت بر عملکرد پیمانکارها و توجه به بیمه های نیروها تاکید کرد.

ایجاد سامانه جامع بیمه و ارزیابی در سازمان سیما، منظر و فضای سبز 
این گزارش می افزاید، هوشیار، شهردار تبریز با اشاره به اینکه سامانه ای برای ثبت قراردادهای سازمان فضای سبز تبریز و اعلام صورت وضعیت، ایجاد و تا اوایل تیرماه رونمایی می شود، گفت: امید داریم این فرآیند باعث افزایش نظارت شود. 
در ادامه فریدون بابایی، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز به گلایه هایی از کارگرهای فصلی سازمان سیما منظر به گوش می رسد، اشاره کرد و افزود: کمبود نیروی فصلی، استفاده نیروی بازنشسته و عدم پرداخت به موقع و یا پایین بودن دستمزدها از دیگر مشکلاتی است که نیروها با آن روبرو هستند. 
در ادامه، اسوتچی، دیگر عضو شورای اسلامی تبریز گفت: کارگران فصلی از حق و حقوق خودشان ترس دارند و کار فرما وظیفه دارد ببیند حق و حقوق کارگران پرداخت می شود یا نه. 
وی افزود: در بسیاری از موارد کارگر از ترس از دست دادن کار تخلفات را گزارش نمی‌کند، پس باید خود سازمان رسیدگی کند.

در برخورد با تخلفات، تعارف ندارم 
این گزارش حاکی است، امجد مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در خصوص مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی این کلانشهر، گفت: گروه هایی برای بازرسی و بررسی شرایط کارگران فصلی تشکیل داده ایم تا مشکلات انها را حل کنیم و حق کسی ضایع نشود، همچنین کنترل نامحسوس بر فعالیت پیمانکاران در اجرا داریم. 
وی افزود: به جز دو مورد، تخلفی پیدا نشد که در آن موضوع هم با پیمانکار برخورد کردیم، من با کسی تعارف ندارم و اگر این مورد ها پیش بیاید قطعا با آنان برخورد خواهیم کرد.
شایان ذکر است، این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.
انتهای پیام/
در برخورد با تخلفات، تعارف ندارم/ ایجاد سامانه جامع بیمه و ارزیابی در سازمان سیما، منظر و فضای سبز  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار