خبر/

آغاز فعالیت رسمی شهرداران شب مناطق دهگانه تبریز از هفته آینده

1401/03/21 - 22:05 - کد خبر: 65193 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از آغاز فعالیت شهرداران شب مناطق دهگانه تبریز از هفته آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر شهرداران شب مناطق دهگانه شهرداری تبریز به صورت آزمایشی فعالیت دارند و از هفته آینده به صورت رسمی و سیستمی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش نصر، محمد عزتی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی شهرداران شب مناطق اظهار کرد: شهرداری نهاد خدماتی است که بر اساس وظایفی که در قوانین مختلف مخصوصاً حوزه‌های نظارتی برای آن، تعریف شده است تعطیلی ندارد.  
وی افزود: با توجه به تاکید شهردار تبریز بر فعالیت شهرداران شب در برنامه خود، اخیراً برخی از کارشناسان شهرداری، به عنوان شهرداران شب مناطق انتخاب شده‌اند که به صورت شبانه فعالیت داشته و ارتباط مستمری با سامانه‌ ۱۳۷ شهرداری و ارگان‌های درون‌مجموعه و خارج از شهرداری داشته باشند.
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز تصریح کرد: در همین راستا مقرر شده بود دوره‌ای آموزشی برای این کارشناسان برگزار شود که در حوزه‌های قوانین وظایف شهرداری‌ها، شهرسازی، آموزش محدوده‌ها و حریم شهری، وظایف شهرداران در کنترل و نظارت شهر، بحث ساخت و ساز و فرایند ساخت و ساز، تفسیر نقشه‌ طرح‌های توسعه شهری و مجوزهایی که از ارگان‌ها باید اخذ شود، توضیحاتی ارائه شد که این آموزش‌ها ادامه خواهد داشت.  
وی اضافه کرد: از هر منطقه شهرداری دو کارشناس برای شهرداری شب انتخاب شده است و در مجموع ۲۰ نفر در دوره‌های آموزشی شرکت داشتند.  
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، عزتی در رابطه با ارتباط فعالیت شهرداران شب و زیست شبانه در تبریز نیز خاطرنشان کرد: وقتی عامل نظارتی در مناطق مختلف شهر ایجاد شود و در یک شب در ۱۰ منطقه، سازمان آتش‌نشانی و سامانه ۱۳۷ شهرداری و شهردار شب مرکز فعال باشند، فرجه‌ای برای زیست و فعالیت و کنترل شبانه‌ ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/
آغاز فعالیت رسمی شهرداران شب مناطق دهگانه تبریز از هفته آینده خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   مسعود ژاله رجبی   سال پیش  

تجربه خوبی است اگر نمایشی نباشد
پژوهشیار