آزموده را آزمودن خطاست

1401/03/21 - 15:24 - کد خبر: 65151 نسخه چاپی

نصر: ماجرای ادامه همکاری تراکتور و ساغلام بسیار طولانی و کش دار شد ماجرایی که یادآور و تکرار وقایع این تیم در فصل های اخیر است که با نام های سرمربیان و بازیکنان بزرگ برای بستن تیم شروع می‌شود و در نهایت با نام‌های کوچک، ضرر باشگاه و سرخوردگی هواداران به پایان می‌رسد.

به گزارش نصر، باشگاه تراکتور یکی دو هفته مانده به پایان رقابت های بیست و یکمین دوره لیگ برتر موضوع تمدید قرار داد با ارطغرول ساغلام و ادامه همکاری با این سرمربی ترک برای فصل جدید را رسانه ای و اعلام کرد که این باشگاه با توجه به قرارداد یک و نیم فصلی ساغلام، علاقه مند است تا این قرارداد را در صورت تمایل ساغلام تمدید کند و با مبلغی که در قرارداد آمده، آن را ادامه دهد.
به دنبال اعلام باشگاه، سرمربی ترک تراکتور نیز از آمادگی اش برای ادامه همکاری با تراکتور به رغم داشتن پیشنهاد همکاری از سوی باشگاه های قطر و عربستان خبر داد و اعلام کرد که کار کردن در تراکتور برایش بیشتر از یک ماجرای شغلی بوده و بودن با مردم تبریز و هواداران تراکتور برای وی لذت بخش و غیرقابل وصف است.
پس از رضایت طرفین در مورد تمدید قرارداد همکاری، موضوع تازه کردن شرایط در قرارداد مطرح شد و به رغم عدم توافق در برخی موارد، مدیریت باشگاه قرارداد ساغلام  و بودجه باشگاه را برای تصویب به هیات مدیره تقدیم کرد.
در این حین سرمربی ترک تراکتور درخواست افزایش ۱۵۰ هزار دلاری در مبلغ قراردادش را که پیش از این و در بدو ورود وی به باشگاه ۷۰۰ هزار دلار تعیین شده بود مطرح کرد و عازم ترکیه شد تا جواب باشگاه در این مورد را دریافت کند.
مدیرعامل باشگاه نیز به دنبال این درخواست ساغلام، هیات مدیره را در جریان گذاشت و توپ را به زمین هیات مدیره باشگاه انداخت تا در این ارتباط تصمیم لازم را بگیرند اما تاکنون تصمیمی از هیات مدیره در این ارتباط گرفته نشده و ارطغرول ساغلام نیز واکنشی نشان نداده است.
باشگاه تراکتور روز گذشته برای راحت تر کردن خیال هواداران از بابت سرمربی فصل آینده تراکتور اطلاعیه ای صادر کرد و از آنها خواست تا صبر کنند و منتظر تصمیم هیات مدیره در این زمینه باشند که با توجه به سابقه بد باشگاه در این زمینه، این نگرانی هواداران برطرف نشده و آنها خواستار تعیین تکلیف موضوع سرمربی تیم با اولویت ارطغرل ساغلام شدند و تهدید کردند در غیر این صورت مقابل باشگاه تجمع خواهند کرد.
در پی این اتفاقات، گزینه های آلترناتیو داخلی و خارجی ساغلام نیز از سوی بالاترین مقام اجرایی باشگاه اعلام و اینگونه عنوان شد که اگر در روزهای آینده ساغلام به مبلغ و شرایط پیشنهادی باشگاه جواب مثبت ندهد باشگاه با دیگر گزینه های مدنظر وارد مذاکره می شود.
موضوعی که در این ارتباط بسیار آشنا به نظر می رسد و در فصل های قبل برای تراکتور اتفاق افتاده است مذاکره با سرمربیان بزرگ برای دادن مسئولیت هدایت تیم از سوی باشگاه است که در نهایت به مربیان ناشناخته و بازیکنان کم تجربه ختم شده است و هوادار تراکتور دوست ندارد این خاطره بد را دوباره تجربه کند.
به نظر، مهم ترین مانع بر سر راه ادامه همکاری ساغلام با باشگاه تراکتور، مبلغ درخواستی وی می باشد که ظاهرا ۱۵۰ هزار دلار بیشتر از توافق اولیه است و با توجه به طولانی شدن آن، می توان به این نتیجه رسید که باشگاه سر کیسه را شل نکرده و بر قرارداد فصل قبل اصرار دارد و همین امر، موجب عقب ماندن تراکتور از فصل نقل و انتقالات و دادن میدان به تیم های رقیب شده است.
نکته ای که در این زمینه به مدیریت باشگاه تراکتور باید گوشزد کرد اینکه، تراکتور از این ۱۵۰ هزار دلارها خیلی حیف و میل کرده و در پایان به جایی نرسیده، مربی بزرگ را به خاطر چند هزار دلار رد کرده و به جای آن مربی ای انتخاب کرده که به دلیل عمکلرد ضعیف، پس از چند بازی کنار گذاشته شده و گران تر از مربیان بزرگ برای تراکتور آب خورده است.
مدیریت باشگاه و هیات مدیره و هرفردی که مسئول در امر قراردادهای تراکتور است باید راه را کوتاه تر کند و به جای پرداخت چند دستمزد برای چند مربی در طول فصل، یکبار و با انتخاب درست، خیال تیم و هواداران را از بابت سرمربی راحت و از وارد شدن خسارت های بیشتر به باشگاه از جانب انتخاب های عجولانه و غیرمنطقی جلوگیری کند و از تکرار آزموده های خطا و اشتباه فصول قبل خودداری کند چرا که آزموده را آزمودن خطاست.
انتهای پیام/
آزموده را آزمودن خطاست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار