رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی؛

شاعران آثار خود را تا ۱۱ تیر به دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر در تبریز ارسال کنند

1401/03/20 - 21:27 - کد خبر: 65069 نسخه چاپی

نصر: رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: عموم شاعران ترکی سرای جهان اسلام برای شرکت در دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر می توانند آثار خود را تا ۱۱ تیر به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند. 

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی، روز جمعه در گفت و گویی با بیان اینکه این کنگره به همت حوزه هنری استان و با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر و جمعی از ارگان های فرهنگی در تبریز برگزار می شود، افزود: موضوعات این کنگره شامل ولایت محور اتحاد امت، داعش مولود اسلام منهای ولایت، علی (ع) نخستین امام شیعیان جهان، غدیر طلایه دار قافله ظهور، غدیر و نقش آن در تعالی انسان معاصر و بصیرت و ولایت‌پذیری در کلام اهل‌بیت (ع) است.
وی اظهار داشت: آموزه های علوی در تبیین و تثبیت جبهه مقاومت، سیره رفتاری امیرالمونین با آحاد جامعه، سیره عبادی امیرالمونین در آینه ادعیه و مناجات، سیره حکومتی امیرالمومین، سبک زندگی اسلامی در حیات طیبه امیرالمونین و حضرت زهرا(س) و عرفان علوی در تقابل با مکاتب عرفانی کاذب و نوظهور از دیگر موضوعات این کنگره است.
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در بخش ویژه این کنگره موضوع فضیلت امیرالمومنین (ع) در آیه مباهله مدنظر داوران کنگره قرار خواهد گرفت، گفت: شاعران باید توجه داشته باشند اشعار باید به زبان استوار و فاخر شعر سروده شده باشند و آثاری که از حیث زبان و محتوا، عاری از شاعرانگی و تاثیرگذاری باشند از روند داوری حذف خواهند شد.
بلاغی، ادامه داد: تمامی گویش‌های رایج زبان ترکی از قبیل آذربایجانی، استانبولی، ازبکی، قزاقی ، اویغوری، قشقایی، ترکمنی، خراسانی و تاتاری برای مشارکت شاعران ترک‌زبان در این کنگره در نظر گرفته‌ شده است. 
وی یادآوری کرد: شاعران می‌توانند آثار خود را به ۲ شکل نوشتاری (رسم‌الخط) عربی و لاتین به دبیرخانه کنگره ارسال کنند و آثار ارسالی می‌تواند در تمامی قالب‌های مرسوم زبان ترکی سروده شده و دارای اوزان عروضی یا هجایی باشد.
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و برای تمامی شرکت کنندگان، گواهی معتبر حضور و لوح سپاس جشنواره اهدا خواهد شد و جوایز بخش اصلی ویژه شاعران برگزیده و شایسته تقدیر داخل جمهوری اسلامی ایران ۷۰ میلیون، ۴۰ میلیون و ۳۰ میلیون ریال است.
بلاغی، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۱ تیر ۱۴۰۱ مصادف با ۲ ذی الحجه ۱۴۴۳ برابر با ۲ جولای ۲۰۲۲ است که برگزاری مراسم اختتامیه کنگره روز یکشنبه ۲۵ تیر مصادف با ۱۶ ذی الحجه ۱۴۴۳ برابر با ۱۶جولای ۲۰۲۲ در آستانه عید بزرگ غدیر خم است.
وی اظهار داشت: شاعران می توانند آثار خود را از طریق ایمیل به نشانی artabriz@yahoo.com، از طریق اپلیکیشن های فضای مجازی به شماره ۰۹۱۴۳۰۱۲۶۶۵ و از طریق صفحه اینستاگرامی @artabriz ارسال کنند.
انتهای پیام/
شاعران آثار خود را تا ۱۱ تیر به دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر در تبریز ارسال کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار