رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد:

اختصاص یک هزار و 290 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی

1401/03/20 - 17:43 - کد خبر: 65065 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص دستاوردهای سفر ریاست جمهوری در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت، گفت: اختصاص ۱۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی موجب افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تولید در آذربایجان شرقی خواهد شد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان در یک گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: امیدواریم به زودی با گشایش اقتصادی، مردم استان از برکات سفر ریاست جمهوری بهره مند شوند.
وی با اشاره به اهمیت اجرای مصوبات مختلف برای توسعه‌ی اقتصادی در حوزه‌های صنعت، معدن و تولید گفت: از لحاظ تعداد، تنوع و تخصصی بودن شهرک‌های صنعتی در رتبه ممتازی قرار داریم.
پرنیان، عمده مشکل واحدهای صنعتی را تامین برق پایدار عنوان کرد و افزود: علاوه بر بخش تولید، مسائل محیط زیست نیز برای ما مهم است بنابر این تصفیه خانه‌های صنعتی باید منطبق با آخرین ضوابط محیط زیست باشند.
وی ادامه داد: تخصیص ۱۲۹۰ میلیارد تومان برای ایجاد پست ها و خطوط برق، تامین برق پایدار، احداث و تکمیل تصفیه خانه‌های شهرک‌های صنعتی اعتبار بی‌نظیری است که شاید در طول تاسیس شهرک‌های صنعتی این تخصیص اعتبار اولین و قابل توجه‌ترین رقمی است که اختصاص یافته است.
پرنیان ادامه داد: با تکمیل زیرساخت‌ها بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی فراهم می‌شود که در نهایت افزایش تولید منجربه اشتغالزایی می.شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که تاسیس شرکت مس آذربایجان مطالبه مردم بود، اظهار کرد: علاوه بر ایجاد حرکت جمعی از سوی مردم و اصحاب رسانه و مسئولان ارشد استان، این موضوع جزو اصلی ترین مطالبات سازمان صمت استان بود.
پرنیان گفت: حدود ۲۴ میلیارد تومان کنسانتره مس از استان خارج شده که اگر این شرکت در استان و تبریز ثبت شود، محل هزینه این شرکت نیز در استان خواهد بود و رقمی چند هزار میلیارد تومانی خواهد بود که این رقم بیشتر از بودجه استان است.
وی با بیان اینکه با تاسیس شرکت مس آذربایجان، عواید مس به استان اختصاص می یابد، تاکید کرد: به دنبال تکمیل زنجیره مس هستیم یعنی خاک مس به کنسانتره و کنسانتره به فلز مس تبدیل شود.
وی به اهمیت ایجاد شهرک پایین دست مس از فلز مس و مصنوعات فلز مس که فوق العاده ثروت زا است اشاره کرد و گفت: این مقدار توسعه به تنهایی می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند بنابراین این مصوبات جزو برنامه‌های اصلی استان است.
پرنیان اضافه کرد: ۴۰۰ واحد مختلف لوازم خانگی در منطقه کجوار فعالیت می‌کنند که ساماندهی و بهره‌مندی از مزایا مختلف این واحدها جزو دستور کار است.
وی اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تنها به بخش صنعت تخصیص یافته که این اعتبار نیز در تاریخ آذربایجان بی.نظیر است یعنی ما هیچ وقت نتوانسته بودیم متناسب با سهم صنعتی استان از منایع مالی و بانکی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: پیش بینی شده است که ۸۰۰ واحد تولیدی جدید و یا طرح توسعه با این ارقام بتوانند توسعه‌ای چشمگیری داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در حوزه خودروی تجاری اعم از خودروهای کشنده، کامیون، اتوبوس و مجموعه سازی رتبه اول کشور را داریم که در این زمینه به دنبال تقویت این بخش هستیم.
پرنیان افزود: ۵۷۰ واحد صنعتی در حوزه صنایع غذایی در استان فعالیت می کنند که ۵۰ درصد شیرینی و شکلات در این استان تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه در نشست وزیر صمت با فعالان اقتصادی مشکلات بخش های مختلف مطرح شد، گفت: با ایجاد کنسرسیوم و سرمایه گذاری جدید در حوزه خودرو این ظرفیت وجود دارد که حداقل در این مرحله ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری در استان تولید شود که وزیر صمت نیز با این موضوع موافقت کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: احداث واحد صنعتی برای تولید خودرو در تبریز جزو طرح‌های مهم سازمان صمت است.
پرنیان افزود: در طول مدت دو روزی که تیم ویژه وزارت صمت و معاون محترم وزیر صمت در تبریز حضور داشتند مشکلات و مسائل مختلف حدود ۳۰۰ نفر از شهروندان بررسی و دستورات لازم صادر شد که این موضوع نیز در نوع خود کم نظیر بود.
وی با اشاره به فعالیت یک واحد دانش بنیان که در کشور بیشترین برد الکترونیکی را تولید می کند، گفت: این واحد صنعتی به دنبال تولید موبایل در تراز جهانی است که در این زمینه‌ی تولید موبایل جزو محورهای استان قرار گرفته و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.
وی افزود: مشکلات مختلف گمرکی، تعهد پیمان سپاری ارزی، تامین مواد اولیه، واردات گندم و آرد، مشکلات تولید روغن نباتی، شکر و تامین مواد اولیه صنایع مختلف مانند ورق و مواد پتروشیمی از جمله مباحث مطرح شده در جریان سفر وزیر صمت به استان بود.
وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی گفت: صنعت استان با اتکا به بخش خصوصی یک صنعت استخواندار است و آذربایجان شرقی جزو تراز اول صنعت و تجارت کشور است.
وی افزود: امیدواریم با اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان بی‌مهری‌هایی که در سال های گذشته بر صنعت آذربایجان شده جبران شود تا با پشتیبانی مردم و حمایت دستگاه‌های مرتبط به قطب اول اقتصادی کشور تبدیل شویم.
انتهای پیام/
اختصاص یک هزار و 290 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار