شهردار تبریز؛

اراضی تحت مالکیت افراد در شهرک مبل و خودرو تبریز تعیین تکلیف شود

1401/03/20 - 12:55 - کد خبر: 65061 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: اراضی تحت مالکیت افراد در شهرک مبل و خودروی مایان تبریز برای جلوگیری از افزایش ساخت و ساز غیرمجاز باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در جلسه «قرار خدمت» منطقه ۶ شهرداری تبریز با مسوولان شهری و استانی با تاکید بر رفع مشکل شهرک مبل و خودرو مایان تبریز، افزود: در خصوص این شهرک مساله و مشکل اصلی ما اراضی ملی و دولتی نیست.
وی با بیان اینکه مشکل شهرک مبل و خودرو مایان و شهرک شهید صیاد شیرازی سال ها مطرح است، اظهار داشت: طبق صحبت ها و صورتجلسه امروز، مشکل شهرک مبل و خودرو مایان با هم اندیشی و مساعدت همگانی حل می شود.
شهردار تبریز گفت: مغایرت حریم و محدوده به عنوان یکی از مشکلات اساسی مدیریت شهری و شهروندان است و به عنوان مثال بخشی از شهرک شهید صیاد شیرازی در حریم تبریز و بخشی دیگر در حریم شبستر است که باید به این مغایرت ها رسیدگی شود تا مشکلات مردم برطرف شود.
هوشیار، با بیان اینکه «قرار خدمت» در هر سطحی برای شهر مایه برکت است، ادامه داد: حضور مدیرست شهری و مسوولان استانی در جلسات قرار خدمت، احساس تکلیف برای رفع معضلات و مشکلات چندین ساله مناطق تبریز است.
وی با اشاره به تملک لونا پارک در منطقه ۷ و اراضی پارک ستارخان به عنوان نتیجه جلسات قرار خدمت ها، یادآوری کرد: در دور دوم جلسات قرار خدمت در مناطق، مدیران استانی و مسوولان دستگاه های دولتی خود داوطلب حضور در این جلسات خواهند شد.
در این جلسه همچنین موضوع تعریف کاربری های آموزشی و پژوهشی دهکده ورزشی و فناوری های نوین و فرهنگی به مساحت ۸۰۰هکتار مورد بحث قرار گرفت و عنوان شد که شهروندان به دلیل کاربری های یادشده نمی توانند پروانه اخذ کنند که همین موجب افزایش ساخت و ساز غیرمجاز می شود.
از دیگر دستور جلسه های امروز قرار خدمت، تعریض پل راه آهن واقع در جاده مایان بود که عنوان شد این پل به دلیل نداشتن دید و نبود عرشه، نیازمند تعریض است تا از خطر تصادف خودروها در ورودی شهرک مبل و خودرو مایان پیشگیری شود.
انتقال پلیس راه صوفیان، اتصال دسترسی شهرک مبل و خودرو آخر ۳۵متری قراملک به آزادراه شهید باکری، تامین روشنایی جاده آناخاتون، تعیین مالکیت شهرک شهید بهشتی، اجرای دوربرگردان زیر پل آجی چای در جاده سنتو، تامین روشنایی مسیر روستای اوغلی و همچنین جمع آوری سگ های بلاصاحب، رفع مشکل فاضلاب خانه های سازمانی و فضای سبز پایگاه هوایی در قالب مطالبات هوانیروز از دیگر موضوعاتی بود که امروز در قرار خدمت شهرداری منطقه ۶ تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.
انتهای پیام/
اراضی تحت مالکیت افراد در شهرک مبل و خودرو تبریز تعیین تکلیف شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار