رئیس دادگستری اهر:

مبارزه با مفاسد اقتصادی از وظایف اصلی دستگاه قضایی است

1401/03/19 - 18:27 - کد خبر: 65043 نسخه چاپی

نصر: رئیس دادگستری اهر مبارزه با مفاسد اقتصادی را از وظایف اصلی دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: دستگاه قضا با غارتگران و تاراج کنندگان اموال و ثروت عمومی مردم به جد برخورد خواهد کرد و در این راستا با هیچ کس تعارفی نداریم.

به گزارش نصر: حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه‌ی شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر ضمن تاکید بر رصد جدی دستگاه قضایی در خصوص تعدی‌کنندگان به اموال عمومی و ثروت مردم در این شهرستان گفت: هر مسئول و دستگاهی که اطلاعی از نام غارتگران و چپاولگران اموال و ثروت مردم را دارد نیازی به هشدار نیست و باید اسامی فرد یا افرادی که مرتکب این خلاف هستند بلافاصله به دستگاه قضایی معرفی کنند تا طبق قانون ومقررات با این خاطیان برخورد شود.
وی، از مشکلات مهم فعلی شهرستان اهر را مخاطرات بهداشتی و اختلافات بین روستائیان و عشایر در مناطق ییلاقی این شهرستان برشمرد و از مسئولان ذی‌ربط خواست در تامین امنیت و حل مشکلات این قشر از جامعه تلاش کنند. 
حجت الاسلام نظری افزود: برای حل مشکل بین روستاییان و عشایر باید مکان چرای دامها، ممیزی و چرای مازاد تعیین و برای رفع این مشکل بهترین کار حضور در مناطق نزاع و درگیری بین عشایر و روستائیان می باشد تا هرچه سریع تر این مشکل حل شده تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری گردد.
وی همچنین با اشاره به درگیری اخیر روستائیان با عشایر خصوصا در روستای کقالق و روستای دیگر شهرستان اهر بر سر اتراق و چرای دامهای گفت: باید در خصوص تعیین حد و حدود، اتراق و چرای دام عشایر، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به همراه بخشداری وارد عمل شوند و در این راستا با قطع دست سودجویان و متجاوزین به مراتع هرچه سریعتر مشکلات را حل کنند.
وی در خصوص انتشار بوی نامطلوب از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اهر گفت: این موضوع با پیگیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست و دستگاه قضایی از سال ۱۴۰۰ آغاز و طی نامه ای که در حال حاضر به شورای تامین در فرمانداری ارسال شده است پیگیر حل این موضوع و تهدید بهداشتی برای همشهریان هستیم و در این راستا از رئیس حفاظت محیط زیست می خواهیم هر چه سریعتر گزارش کامل این موضوع را به دادستانی ارائه نمایند تا در صورت اثبات ترک فعل مسئولان ذیربط در این رابطه دستگاه قضایی با متخلفین برخورد جدی خواهد کرد.
رئیس دادگستری اهر در ادامه ضمن هشدار به افرادی که بخواهند به بیت المال مردم دست درازی کنند افزود: دستگاه قضایی به شدت با این موضوع برخورد کرده و هر مسئولی که در عمل به وظایف خود کوتاهی یا ترک فعل نماید با تشکیل پرونده به جد برخورد خواهد شد.
وی در ادامه به نارضایتی مردم در خصوص ارائه نان سهمیه و پخت نان در روزهای اخیر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تعطیلی‌هایی که در روزهای اخیر داشتیم و حضور گردشگران و میهمانان در این شهرستان متاسفانه باعث بروز برخی مشکلات و نارضایتی‌هایی در خصوص نحوه پخت و فروش نان در سطح شهرستان داشتیم که امیدواریم با تدابیر مسئولان در روزهای آتی شاهد اینگونه موارد نباشیم.
حجت الاسلام نظری در پایان گفت: شهرستان اهر به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا جزو امن ترین شهرستان‌های استان بوده و دستگاه قضایی شبانه روزی در ایجاد امنیت و آسایش همشهریان تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.
معاون سیاسی فرماندار اهر نیز در این جلسه در خصوص مشکلات پیش آمده برای تهیه نان همشهریان در چند ماه اخیر گفت: تلاش ما تهیه و توزیع عادلانه نان بین همشهریان و رفع دغدغه های این عزیزان می باشد. 
یعقوب نیک کام افزود: در چند ماه اخیر به دلیل حضور گردشگران و مسافران در منطقه ارسباران و شهرستان اهر شاهد مشکلاتی در توزیع نان و نارضایتی همشهریان در این خصوص بودیم و این امر همه ساله در ۶ ماهه اول سال به دلیل حضور مسافران و عدم وجود سهمیه بیشتر آرد برای این شهرستان اتفاق می افتد که امیدواریم به زودی این مشکل رفع شود.
وی ضمن قدردانی از اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای رفع مشکل نان در سطح شهرستان اهر گفت: امیدواریم با همکاری بین بخشی و افزایش سهمیه آرد برای این شهرستان به دلیل حضور گردشگران و فصل کوچ عشایر که باعث افزایش جمعیت این شهرستان در مواقع تعطیلی و فصل کوچ می شود شاهد حل معضل کمبود نان در این شهرستان باشیم. 
نیک کام افزود: فرمانداری اهر و در راس آن فرماندار تلاشگر این شهرستان شبانه روز برای رفع مشکلات و معضلات در تلاش هستند و به زودی در آینده نزدیک شاهد خبرهای خوش برای شهرستان اهر خواهیم بود.    
انتهای پیام/
مبارزه با مفاسد اقتصادی از وظایف اصلی دستگاه قضایی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار