مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی خبر داد؛

برخورد قانونی با عاملان تخریب وسیع مراتع و طبیعت بکر منطقه بزقوش

1401/03/19 - 17:45 - کد خبر: 65040 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از برخورد قانونی با عاملان تخریب وسیع مراتع و طبیعت بکر ییلاقات منطقه بزقوش خبر داد.

به گزارش نصر، سیروس داوودی در واکنش به انتشار تصاویر تخریب ییلاقات و منابع طبیعی در منطقه بزقوش، ضمن تایید این خبر افزود: متاسفانه در فرصتی که در تعطیلات اخیر به وجود آمده بود، عده ای سودجو اقدام به تخریب مراتع بکر منطقه بزقوش کردند که با اطلاع رسانی به موقع مردم محلی و اقدام دادستانی محترم عملیات تخریب مراتع و طبیعت منطقه بزقوش متوقف شد.

وی ادامه داد: همکاران ما به سرعت در محل حضور یافته و با تشکیل پرونده قضایی و تجمیع مستندات با متخلفان برخورد قانونی انجام دادند.

داوودی گفت: متخلفان بدون اخذ مجوز و به بهانه ساخت راه دسترسی در حالی که راه دسترسی از گذشته در منطقه وجود داشت، اقدام به تخریب مراتع بکر و طبیعت منطقه بزقوش واقع در فواصل شهرستان های میانه و سراب کرده بودند.

وی افزود: راه موجود در آن منطقه راه ارتباطی روستایی یا شهری نبوده، بلکه به نوعی یک مسیر ارتباطی در مناطق ییلاقی جهت تردد آسان عشایر بوده است و در سال های گذشته با این هدف در حد تسطیح زمین، مسیری ایجاد شده بود تا عشایر منطقه تردد آسان تری داشته باشند، اما متاسفانه عده ای به بهانه غیر قانونی ساخت راه ارتباطی، اقدام به تخریب وسیع منطقه بکر ییلاقی بزقوش کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ما در حفظ طبیعت و انفال الهی با کسی تعارف نداریم، اظهار کرد: عملیات تخریب متوقف شده و اقدامات قضایی در دست پیگری قرار گرفته است. من از پیگیری رسانه ها و اهتمام دستگاه قضایی به این موضوع تشکر می کنم و امیدوارم این مهم موجب توجه بیش از پیش همگان به حفظ طبیعت و منابع طبیعی شود.

انتهای پیام/
برخورد قانونی با عاملان تخریب وسیع مراتع و طبیعت بکر منطقه بزقوش نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار