رئیس کمیته امور یمن مجلس:

سازمان ملل آتش‌بس پایدار را پیگیری کند

1401/03/19 - 16:53 - کد خبر: 65036 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیته امور یمن در مجلس شورای اسلامی به فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن توصیه کرد مسأله آتش‌بس پایدار را پیگیری کرده و دستیابی به راه‌حل سیاسی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره استقبال جمهوری اسلامی ایران از تمدید دو ماهه آتش‌بس در یمن گفت: موضوع آتش‌بس باید محاصره این کشور را رفع کند؛ در غیر این صورت شرایط فعلی منجر به افزایش آسیب و بحران انسانی به ملت مظلوم یمن خواهد شد.
رئیس کمیته امور یمن در مجلس تأکید کرد: فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن باید مسأله آتش‌بس پایدار را پیگیری کند و سپس درصدد دستیابی به راه‌حل سیاسی باشد.
وی ادامه داد: امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند خروج از بحران یمن بدون مشارکت گروه‌های سیاسی این کشور امکان‌پذیر نیست.
میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: در آتش‌بس باید شاهد توقف کامل حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی به یمن باشیم نه این‌که این موضوع پس از چند روز از سوی متجاوزان ائتلاف عربی نقض و حمله به مردم مظلوم یمن ازسرگرفته شود.
نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: بدون شک یمنی‌ها در حال دفاع از سرزمین خود در مقابل متجاوزان هستند و از این رو حق مشروعی را پیگیری می‌کنند.
انتهای پیام/
 سازمان ملل آتش‌بس پایدار را پیگیری کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار