نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت حساسیت شعرا به مسائل انقلاب و حوادث سیاسی

1398/08/23 - 13:43 - کد خبر: 6503 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت حسایت و توجه شعرا به مسائل انقلاب و حوادث سیاسی تاکید کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در شب شعر با جمعی از دانشجویان شاعر دانشگاه‌های استان به مناسبت میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: شعر یک عنصر اثرگذار است و هیچ سخنی به اندازه شعر نمی‌تواند اثرگذار باشد، از این‌رو از شما جوانان شاعر می خواهیم به مسائل انقلاب و حوادث سیاسی روز حساسیت داشته باشید.

وی در این خصوص افزود: این موضوع از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و اقدامی شایسته و لازم است و همچنین می‌تواند بهترین آثار را خلق کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که شعر، برانگیزاننده، راهنما، خط دهنده و جهت دهنده است، افزود: کسی که شعری را می‌سراید، در این رابطه مسئولیت دارد.

وی ادامه داد: خداوند متعال نعمت "سرودن شعر" را به شما داده و در رابطه با آن نیز سوال خواهد کرد، چراکه می‌توان با ابزار شعر، مخاطب را به صراط مستقیم هدایت کرد. همچنین شعر، گاه ابزاری برای لغزیدن، غلتیدن، منحرف شدن افراد می‌شود، از این‌رو شعر، جنبه‌های مثبت و منفی داد و هر دوی این جنبه، در توان شاعران و شعر وجود دارد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام آل‌هاشم افزود: شاعر با احساس لطیف خود و با همه ادراکی که دارد شروع به سرائیدن شعر می‌کند که ناشی از شوق و دلتنگی است.

انتهای پیام/

ضرورت حساسیت شعرا به مسائل انقلاب و حوادث سیاسی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار