رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

اختصاص 11 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به صنعت آذربایجان شرقی

1401/03/19 - 15:09 - کد خبر: 65024 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: حدود 11 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات در سفر رئیس جمهوری به بخش صنعت استان اختصاص یافت.

به گزارش نصر، صابر پرنیان در گفتگو با برنامه “دستاورد” رادیو تبریز افزود: این اعتبار در تاریخ صنعت آذربایجان بی نظیر است یعنی تاکنون صنعت استان نتوانسته بود متناسب با سهم صنعتی خود از منایع مالی و بانکی استفاده کند.
وی ادامه داد: پیش بینی شده است 800 واحد تولیدی جدید و یا طرح توسعه کارخانه ها با این ارقام بتوانند توسعه ای چشمگیری داشته باشند.
وی همچنین افزود: اختصاص هزار و 290 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد پستها و خطوط برق، تامین برق پایدار، احداث و تکمیل تصفیه خانه های شهرکهای صنعتی موجب افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تولید در آذربایجان شرقی خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیتهای استان در زمینه خودروسازی گفت: با ایجاد کنسرسیوم و سرمایه گذاری جدید در حوزه خودرو این ظرفیت وجود دارد که حداقل در این مرحله 300 هزار دستگاه خودروی سواری در استان تولید شود که وزیر صمت نیز در جریان سفر با این موضوع موافقت کرد.
پرنیان تاسیس شرکت مس آذربایجان مطالبه مردم خواند و گفت: حدود 24 میلیارد تومان کنسانتره مس از استان خارج شده که اگر این شرکت در استان و تبریز ثبت شود محل هزینه این شرکت نیز در استان خواهد بود و رقمی چند هزار میلیارد تومانی خواهد بود که این رقم بیشتر از بودجه استان است.
وی با بیان اینکه با تاسیس شرکت مس آذربایجان، عواید مس به استان اختصاص می یابد، تاکید کرد: به دنبال تکمیل زنجیره مس هستیم یعنی خاک مس به کنسانتره و کنسانتره به فلز مس تبدیل شود.
وی به اهمیت ایجاد شهرک پایین دست مس از فلز مس و مصنوعات فلز مس که فوق العاده ثروت زاست اشاره کرد و گفت: این مقدار توسعه به تنهایی می تواند اقتصاد استان را متحول کند بنابراین این مصوبات جزو برنامه های اصلی استان است.
وی افزود: مشکلات مختلف گمرکی، تعهد پیمان سپاری ارزی، تامین مواد اولیه، واردات گندم و آرد، مشکلات تولید روغن نباتی، شکر و تامین مواد اولیه صنایع مختلف مانند ورق و مواد پتروشیمی از جمله مباحث مطرح شده در جریان سفر وزیر صمت به استان بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد با اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان بی مهری هایی که در سال های گذشته بر صنعت آذربایجان شده جبران شود تا با پشتیبانی مردم و حمایت دستگاه های مرتبط به قطب اول اقتصادی کشور تبدیل شویم.
انتهای پیام/
اختصاص 11 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به صنعت آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار