مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

تیکاف 6 پرواز از تبریز به مقصد عربستان

1401/03/19 - 09:24 - کد خبر: 64957 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: حجاج استان با 6 پرواز از تبریز به عربستان منتقل می‌شوند.

به گزارش نصر، رامین آذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: زائران اعزامی از استان برای انجام فرایض حج تمتع امسال با ۶ پرواز از تبریز به مدینه در کشور عربستان منتقل می‌شوند.
وی افزود: از ۲۲ خرداد به مدت ۳ روز حجاج اعزامی آذربایجان شرقی از تبریز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و با هواپیماهایی از نوع ایرباسA۳۰۰-۶۰۰، با ظرفیت ۲۶۰ نفر به مدینه پرواز خواهند کرد.
آذری درباره زمان دقیق پرواز حج تمتع امسال فرودگاه بین المللی تبریز گفت: در ۲۲ خرداد ۲ پرواز در ساعات ۶:۴۰ً و ۱۸:۰۰ً ، در ۲۳ خرداد دو پرواز طی ساعات ۵:۰۰ً و ۱۱:۵۰ً و بالاخره در ۲۴ خرداد نیز دو پرواز در ۳:۴۰ً بامداد و ۱۹:۲۰ً زائرین حج امسال را به عربستان انتقال خواهند داد.
آذری تعداد زائران اعزامی از آذربایجان شرقی برای حج واجب امسال را یک هزار و ۵۷۵ نفر اعلام و تاکید کرد: حج تمتع امسال بعداز دو سال وقفه به دلیل بیماری همه گیر کرونا در حالی انجام می شود که مسافران این سفر معنوی تزریق ۳ دوز واکسن از نوع سینوفارم یا آسترازنکا، همراه داشتن کارت واکسن کرونا به زبان انگلیسی، داشتن آزمایش پی سی آر ۷۲ ساعت قبل از پرواز را به عنوان شروط حضور در حج امسال انجام دهند.
این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی همچنین از هموطنان خواست به جهت مسائل بهداشتی، حداقل امکان جهت بدرقه حجاج به فرودگاه مراجعه نکنند و مسافران سرزمین حج نیزهمچنان موارد بهداشتی را جهت حفظ سلامتی خود و همراهانشان در طول سفر را در اولویت داشته باشند.
از سال ۹۹ اعزام زائر جهت انجام مناسک حج به دلیل شیوع کرونا متوقف شد و امسال نیز با رعایت موارد احتیاطی یک سوم ظرفیت سال‌های قبلی و طبق سهمیه اختصاص از سوی عربستان زائر از کشور به حج امسال اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/
تیکاف 6 پرواز از تبریز به مقصد عربستان خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار