نماینده مردم تبریز؛

اسلام جایگاه ویژه‌ای برای دختران و زنان قائل شده است

1401/03/18 - 13:32 - کد خبر: 64888 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اسلام نگاه ویژه‌ای به دختران و زنان دارد و اهمیت ویژه‌ای برای آنها قائل شده است.

به گزارش نصر، روح الله متفکر آزاد روز چهارشنبه، ۱۸ خردادماه، در برنامه‌ای که به مناسبت دهه کرامت در شیرخوارگاه احسان تبریز برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند آنهایی که سعی می‌کنند نور خدا را با فوت کردن خاموش کنند، به غیر از آسیب رساندن به صورت خود، اتفاقی برای آنها نمی‌افتد همچنین ایشان، مرکز ثقل محبت و معنویت را پاهایی میدانند که خداوند به هم پیوند داده است که در این محل نیز محبت حتی تار عنکبوت را هم ازهم می‌پاشد.
وی ادامه داد: امام رضا(ع) اهمیت خاصی برای مردم ما دارد و اگر رژیم صهیونسیتی هم توهین کنند نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد چراکه خانه اسرائیل، خانه عنکبوت است و دعاها و مغفرت امام رضا(ع) در این دنیا و آن دنیا برای ما می‌ماند.
وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی از اقداماتی که در حوزه‌ی زنان و دختران انجام شده است چندان نگفته‌ایم چراکه پیش از آن از مقام شامخ زن و دختر تعریف درست نداشتیم و دختر که پارچه عشق، محبت و زیبایی و موجود ظریف خداوند است، در فرهنگ غرب، جایگاه آن را تنزل کرده‌ و در  ویترین نشانده‌اند.
متفکر آزاد یادآور شد: در فرهنگ ایرانی اسلامی کسی حق ندارد به دختران ما نگاه دیگری داشته باشد؛ دختران ما با شعور، علم و جایگاه خود وزن پیدا می‌کنند چراکه پیش از انقلاب ۳۰ تن از زنان ما سواد داشتند به دیده کالا به آنها می‌نگریستند اما به دلیل نگاه پاک امام(ره)، مقام شامخ زن احیا شد و اکنون ۶۰ درصد از دانشگاه‌ها را دختران تشکیل می‌دهند.
وی تاکید کرد: سواد، معرفت، مبانی اندیشه، و شعور وزن واقعی یک دختر است و نه باید نگاه کالا به او داشت چراکه نگاه اسلام به زن ارزشمند است.
انتهای پیام/
اسلام جایگاه ویژه‌ای برای دختران و زنان قائل شده است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار