رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی خبرداد؛

در هیچ انتصابی دخالت نداشته ام / به رای فدراسیون فوتبال معترضیم

1401/03/17 - 17:50 - کد خبر: 64823 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: وقتی که سوت پایان بازی زده نشده و ناظر و هیات داوری شرایط را آماده ادامه بازی تشخیص داده‌اند، این تیم تهرانی بوده که از بازگشت به زمین بازی سرباز زده است، اتفاقات بعدی هم مشخص می‌کرد که مشکل حل شده است.

به گزارش نصر، "محمدحسین فرهنگی" ظهر امروز سه شنبه 17 خرداد در نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه به سفر اخیر ریاست جمهور و دستاورد های این سفر پرداخت و توضیح داد: نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در این سفر تخصیص یافته است که هزار میلیارد تومان آن در دست اقدام است و امیدواریم بزودی به استان تزریق شود.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم این اعتبار را تا آخر سال جاری در قالب تخصیص ها به استان برسد، آن چیزی که می‌تواند وزن این اعتبار را کم یا زیاد کند پیگیری‌های ما است‌ و این به عملکرد خودمان بستگی دارد.
فرهنگی اضافه کرد: دولت مجوز استفاده از چهار هزار میلیارد تومان از منابع و دارایی‌های استانی را داد و بخشی از اعتبار تعیین شده مربوط به اعتبارات متمرکز در اختیار دستگاه‌های اجرایی است که  ۲۰ هزار میلیارد تومان و نزدیک 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات در محرومیت زدایی، مایت از تولید، شرکت های دانش بنیان هزینه شود در جهت رفع بیکاری و در راستای اشتغال مورد استفاده قرار گیرد.
وی در ادامه به جذب اعتبارات در پروژه های نیمه تمام دستگاه های اجرایی در استان اشاره کرد و افزود: برای این اقدام نیازمند سرعت عمل و نظارت کافی هستیم تا بتوانیم بازه زمانی دو ساله را در طول یکسال بخشی از واگذاری ها را انجام داده و پروژه ها را با سرعت بیشتری جلو ببریم، این درحالی است که اگر دستگاه‌ها در بازه زمانی مشخص شده نتوانند برای پروژه‌های تعیین شده اعتبار جذب کنند، اعتبار بازمی‌گردد.
فرهنگی در رابطه با اهمییت پیگیری اعتبارات تخصیص یافته برای استان گفت: باید تلاش کرد تا اعتبارات تخصیصی را جذب کرد چرا که در برخی از استان‌هایی که رییس جمهور قبلا به آنها سفر کرده است و برای اعتبارات اقدام فعالی نداشته اند، نتوانستند بخشی از اعتبارات تخصیصی را جذب کنند.
وی در ادامه به موضوع احیای دریاچه ارومیه در سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: رییس جمهور برای احیای دریاچه ارومیه تصمیمات خوبی را گرفته اند و این موضوع نیز در سفر ایشان به آذربایجان غربی مطرح شده بود که نهایتا تخصیص اعتبارات در دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و پروژه های آبرسانی عملیاتی می‌شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه به رأی کمیته انضباطی مبنی بر پیروزی سه بر صفر تیم تهرانی اظهار کرد: ما اعتراض خود را از این تریبون و قبلا نیز به این رای نادرست اعلام کرده ایم.
وی ادامه داد: وقتی که سوت پایان بازی زده نشده و ناظر و هیات داوری شرایط را آماده ادامه بازی تشخیص داده‌اند، این تیم تهرانی بوده که از بازگشت به زمین بازی سرباز زده است،  اتفاقات بعدی هم مشخص می‌کرد که مشکل حل شده است.
وی اضافه کرد: تیم مقابل از تصمیم هیات داوری سرپیچی کرده همه اینها نشان می‌دهد که در نظام تصمیم گیری فدراسیون فوتبال مشکل جدی داریم.
وی با اشاره به وضعیت مترو تبریز و موضوع سرمایه گذاری خارجی توضیح داد: فاینانس خارجی یا داخلی نیاز به مجوز از سوی سوی شورای عالی اقتصاد دارد که بروکراسی اداری طولانی آن منجر به پشیمان شدن فاینانسر می شود که این بار فاینانس پشتوانه دولت را دارد، در این سفر فاینانس این پروژه اخذ شده است که امیدواریم عملیاتی شود.
فرهنگی به برگزاری جلسات با سفرای کشور های همسایه به منظور مشکلات گمرکی استان پرداخت و گفت: در سفر آقای رییس جمهور در خصوص دیپلماسی خارجی بازدیدی با حضور ایشان از مرز های استان انجام و مشکلات گمرکی بررسی شد و نهایتا قرار است از ماه های آینده جلسات مختلفی با حضور سفرای کشور های همسایه داشته و آن ها را پیگیری کرد.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار نصر درباره آزادراه تبریز- سهند گفت: این موضوع باید داخل استانی حل شود و در این راستا آقای استاندار پیگیر موضوع هستند، جلساتی با شرکت عمران سهند در این راستا برگزار شده که می‌تواند بخشی از منابع را برای پیمانکار تامین کند که اختلاف بر سر برآورد هزینه ها مابین شرکت عمران سهند و پیمانکار پروژه تبریز سهند است.
فرهنگی با اشاره به اعتراض دیروز جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: برای این موضوع باید سقف مشخصی تعیین شود وگرنه انتظارات را برآورده نخواهد کرد.
وی ادامه داد: مصوبه افزایش حقوق  در حوزه اختیارات دولت بوده و دولت در خصوص قشر عظیم مشمولان بازنشستگی تامین اجتماعی که اکثریت آن‌ها را حداقل بگیران تشکیل می‌دهند، تصمیم سنجیده‌ای گرفته اما کسانی که درآمد آن‌ها در سطوح بالاتر هستند، اعتراضی داشتند که روز گذشته بنده با وزیر کار در تماس تلفنی پیگیر شدم و این موضوع از طریق استانداری نیز در حال پیگیری است.
وی به اعتراض بازنشستگان با تاکید بر تمرکز روی جهیزیه فرزندان بازنشستگان و اجاره بهای مسکن گفت: اغلب بازنشستگان مستاجر هستند و حقوق دریافتی آنها به اجاره بهای مسکن صرف می شود.
وی افزود: صحبت هایی درباره بن مسکن شده اما هیچ کدام از اینها کافی نیست و باید حمایت از این اقشار مشخص شود.
وی در ادامه به تعیین تکلیف تیم های تراکتور سازی و ماشین سازی تبریز اشاره کرد و افزود: برای بهبود وضعیت این دو تیم باید به معادن استان واگذار شود که معدن مس سونگون در این رابطه مطرح شده است.
وی اضافه کرد: برای اینکه این دو تیم به مس سونگون واگذار شود منوط به موضوع استقلال معدن مس آذربایجان است.
وی با انتقاد از طولانی شدن بروکراسی اداری در این رابطه و نیاز به عزم جدی مسئولین گفت: ناهماهنگی زیادی در سیستم اجرایی و بین وزارت صمت و سازمان بورس وجود داشته که جلسات مشترک و مجزا با این نهادها برگزار کردیم و در حال پیگیری موضوع هستیم‌، انتظار ما از وزارت صمت و اقتصاد و سازمان بورس این است که بروکسی‌های استقلال شرکت مس آذربایجان را جمع کنند و این اتفاق سریعتر رخ دهد و این منبع برای موضوعات مختلف استان به خصوص تیم‌های باسابقه و اصیل کشور اختصاص یابد.
وی خاطر نشان کرد: در زیر مجموعه این شرکت سهامداران زیادی دخیل بوده و تفکیک آنها و اختصاص آن به استان آذربایجان شرقی نیازمند کار های اداری است، این در حالی است که استان کرمان نسبت به این موضوع علاقه نشان داده و معتقد هستیم که اگر اراده داشته باشیم، این امر اتفاق خواهد افتاد.
وی در رابطه با دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات گفت: این موضوع را اصلا مصداق نهی مقام معظم رهبری نمیدانم، اتفاقا ایشان به این موضوع تاکید کرده و فرمودند به مسئولان مشورت بدهید و در مواردی هم که نظری ابراز شده از سوی نمایندگان استان نظراتی بوده که دستگاه ها شفاهی یا کتبی درخواست کردند، درخواست مشاوره کردند.
وی افزود: در بحث استاندار دو سوال داشتم از وزیر کشور که ایشان حضوری در مجلس در جواب یوال بنده مبنی بر اینکه آیا مجمع نمایندگان استانی در این زمینه پیشنهادی مطرح بکنند یا نه؟ ایشان به صراحت گفتند که اصلا این را از شما میخواهیم، بعدا هم کتبی اعلام کردند و مشورت خواستند.
فرهنگی گفت: در این رابطه ما نیز ساز و کاری را تعیین کردیم و در جلسه ای که با اکثر اعضای مجمع داشتیم اولا این موضوع را به بحث گذاشتیم که آیا اساسا مجمع اظهار نظر بکند یا نه؟ بنده و حدود 4 نفر دیگر نظرمن این بود که اظهار نظر نداشته باشیم و بگذاریم وزارت کشورتصمیم بگیرند، اکثریت بیش از نصف نظرشان غیر از این بود.
وی ادامه داد: ساز و کار دوم طراحی یک فرم بود که بین نمایندگان توزیع کرده و از آنها نظر خواستیم تا پیشنهادات خود را مطرح کنند که نزدیک 23 نفر مطرح شد، بین صفر تا ده اعلام کردیم که به هر کدام از نفرات وزن بدهند، بنده نیز در این جلسه حضور نداشتم و دبیر هییت رئیسه مجمع با یکی از اعضا این موارد را جمع بندی و نتیجه را به من ارائه کردند و من نیز طی نامه ای رسمی با این توضیح که این ها نظر اکثریت اعضای مجمع و نه نظر همه آنها است و اگر وزارت کشور نظر دیگری داشت این مجمع آمادگی دارد در این باره نظر مشورتی خود را اعلام بکند.
فرهنگی تاکید کرد: بنده تنها از تصمیمات مجمع دفاع میکردم و هر صحبتی داشتم دفاع از نظرات مجمع بود، خرد اکثریت جمعی نمایندگان مردم؛ دولت هم اگر تصمیم دیگری داشت ما مخالفت نمیکردیم به دلیل اینکه توصیه رهبری همین بود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده در هیچکدام از انتصاباتی که بعضا آقای استاندار مخالف آن هست هیچ نقشی نداشتم و گاهی از نظر فردی و شخصی مخالف بودم، بنا نداشتیم که در همه انتصابات در مجمع بحث کنیم در دو سه مورد خاص نظر اعضای مجمع این بود که اعلام نظر کنیم و از نظرات مجمع نیز دفاع کردیم؛ لذا دخالت بنده بعنوان شخص در انتصابات استانی، دستگاهی و مدیریتی کلا منتفی بوده و در هیچ موردی بنده این اتهام را نمیپذیرم، اگر کسی چنین ادعایی دارد مصداق آورده و مشخص کند نه اینکه بدون دلیل و مدرک به این موضوع بپردازد.
انتهای پیام/
در هیچ انتصابی دخالت نداشته ام / به رای فدراسیون فوتبال معترضیم محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار