رئیس دادگستری شهرستان هشترود؛

انجمن حمایت از زندانیان هشترود نیازمند حمایت مردمی است

1401/03/17 - 15:29 - کد خبر: 64803 نسخه چاپی

نصر: رئیس دادگستری شهرستان هشترود، گفت: انجمن حمایت از زندانیان هشترود که ریالی بودجه دولتی نداشته و طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در راستای حمایت از زندانیان انجام داده، نیازمند حمایت مردمی است.

به گزارش نصر، یوسف رضوی، رئیس دادگستری هشترود در جلسه مجمع خیّران حمایت از زندانیان، خاطر نشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان شهرستان فعالیت خود را از سال 1386 شروع کرده و هدف از تشکیل این مجمع حمایت از زندانیان نیازمند بر اساس شخصی بودن مجازات است چرا که؛ اگر کسی در جامعه هنجار شکنی کرد فقط باید خودش مجازات شود و خانواده وی باید تحت حمایت انجمن حمایت از زندانیان درآید.
وی افزود: ادارات بهزیستی و کمیته امداد به همراه خیّران و سایر افراد بزرگوار در جهت تامین مالی خانواده‌های نیازمندان تلاش می‌کنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هشترود نیز گفت: ایجاد درآمد پایدار برای انجمن حمایت از زندانیان الزامی بوده و  اعضای انجمن باید با تلاش شبانه روزی در پی کسب درآمد ثابت باشند تا خانواده‌های زندانیان بیش از این از وضعیت موجود رنج نبرند. 
سهیل قشلاقی، خاطر نشان کرد: این انجمن با استفاده از ظرفیت‌های خیّران و سایر آحاد مردم، گذران امور می‌کند لذا؛ از تمامی افرادی که دستی در کار خیر، دارند تقاضا می‌کنم بیش از پیش به فکر زندانیان نیازمند و خانواده‌های آن‌ها باشند. 
وی افزود: از ادارات مختلف و نهادها انتظار داریم که کمک حال دستگاه قضایی برای رسیدگی بیشتر به زندانیان نیازمند باشند و در این راه سنگ اندازی نکنند.
معاون فرماندار هشترود نیز گفت: کارکرد انجمن حمایت از زندانیان ستودنی است چرا که این انجمن با تمامی توان در خدمت خانواده‌های زندانیان نیازمند بوده است. 
اسدالله حیدری گفت: مشکلات خانواده زندانیان بسیار گسترده است اما مجموعه قضایی و انجمن حمایت از زندانیان در جهت کاهش درد خانواده‌های زندانیان نیازمند، کارهای زیادی را انجام داده است. 
وی از حمایت مجموعه فرمانداری از انجمن حمایت از زندانیان خبر داد و افزود: ادارات منابع طبیعی و امور آب در جهت ایجاد درآمد پایدار و ارائه خدمات بهتر به خانواده‌های زندانیان پیشقدم شده‌اند.
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان هشترود نیز در این جلسه گفت: این انجمن یک موسسه غیر دولتی است و هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و تماما با کمک‌های مردمی گذران امور می‌کند. 
عبدالعلی شقاقی از توزیع 11 مورد بسته معیشتی به ارزش پنج میلیارد ریال در طول یک سال گذشته خبر داد و گفت: برگزاری جشن گلریزان و سایر اقدامات انجام شده در مجموعه قضایی شهرستان هشترود منتج به نتیجه شده و تعدادی از زندانیان از زندان آزاد شده‌اند. 
وی افزود: کمک‌های سپاه، صمت، محیط زیست، امور آب، کمیته امداد، آموزش و پرورش، بنیاد شهید، شهرداری، شورای شهر و سایر ادارات در جهت حمایت از زندانیان ستودنی است.
وی با بیان این‌که، انجمن حمایت از زندانیان در طول سال‌های گذشته به خانواده‌های زندانیان نیازمند کمک‌های زیادی کرده است؛ افزود: ایجاد واحدهای نانوایی، ایجاد اشتغال برای چندین نفر از زندانیان آزاده شده، پرداخت هزینه‌های انتقال زندانیان به سایر زندان‌های کشور، کمک گرفتن از ادارات کمیته امداد و بهزیستی و موارد دیگر از اقدامات انجمن حمایت از زندانیان بوده است.
انتهای پیام/
انجمن حمایت از زندانیان هشترود نیازمند حمایت مردمی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار