خبر/

فرمانده لشکر ۲۱ حمزه بر حفظ کاربری فرهنگی اراضی پادگان تبریز تاکید کرد

1401/03/17 - 13:16 - کد خبر: 64772 نسخه چاپی

نصر: فرمانده لشکر عملیاتی ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان با تاکید بر حفظ کاربری فرهنگی از اراضی پادگان های تبریز که در اختیار شهرداری قرار گرفته است، گفت: این زمین ها یادآور تربیت و آموزش سربازان و رزمندگانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسیده اند.

به گزارش نصر، امیرسرتیپ امیرحسین شفیعی فرمانده لشکر عملیاتی ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان روز سه شنبه افزود: ما وظیفه داریم در این مکان های مقدس اقداماتی انجام دهیم که خون این شهدای والامقام پایمال نشود.
وی با اشاره به هماهنگی های ایجاد شده بین لشکر عملیاتی ۲۱ حمزه و شهرداری، اظهار داشت: با تبدیل این راضی به بوستان های وسیع در بخش مرکزی و مهم کلانشهر تبریز، شور و نشاط بسیار خوبی بین شهروندان به وجود آمده است، در حالی که تا مدت ها همین بوستان ها داخل سیم خاردارها قرار داشت. 
امیر شفیعی با اشاره به همکاری های مستمر و بی منت ارتش جمهوری اسلامی ایران با استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز در انتقال پادگان های خود از داخل شهر تبریز، افزود: ما به عنوان خدمت گذاران مردم در لشکر عملیاتی ۲۱ حمزه سیدالشهداء همواره در پیروی از رهنمون ها و فرامین فرماندهی معظم کل قوا ذره ای تردید نداشته و طبق همین فرامین پادگان ها را در اختیار شهرداری قرار دادیم.
وی با بیان اینکه این مجموعه برای تامین منافع شهروندان تبریزی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند، اظهار داشت: منافع سازمانی ارتش جمهوری اسلامی و شهروندان تبریزی اولویت اصلی مهم و اولویت دار ماست و بر همین مبنا نهایت همکاری و مساعدت را با نهادهای مختلف استانی به انجام می رسانیم تا مردم تبریز از امکانات و مزیت های اراضی ارتش بهره ببرند.
امیر شفیعی با رد هر گونه بروز اختلاف بین ارتش و شهرداری تبریز، یاداور شد: هیچ اختلاف نظری بین این دو مجموعه وجود ندارد و ما طبق دستور مقام مظعم رهبری کار می کنیم و البته شهردار تبریز نیز که فردی جهادگر و تلاشگر است، خود را مدیری جهادی معرفی می کند که چنین نیز هست.
بحث انتقال پادگان لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای ارتش جمهوری اسلامی در تبریز که از سال ها قبل مطرح و تا مدت ها مسکوت مانده بود، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۶، عملیاتی شد تا آرزوی مردم این شهر محقق شود.
در حالیکه طرح انتقال این پادگان از سال ۱۳۹۰ قرار بود اجرایی شود، بنا به دلایلی به سال ۱۳۹۲ موکول شد، اما باز به دلیل مشکلات به وجود آمده بین شهرداری، استانداری و ارتش این امر راه به جائی نبرد و در آن موقع به طور کامل انتقال پادگان مسکوت ماند.
قرار گرفتن در مرکز شهر و ایجاد ترافیک سنگین و نیز تصمیم کلی برای خروج پادگان های نظامی از محدوده های شهری، از جمله ضرورت های انتقال پادگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در تبریز بود این امر اجرایی شد تا مسیرگشایی امتداد خیابان ارتش آغاز و زمینه اجرای طرح‌های شهری در محدوده‌های مشخصی از این پادگان کلید بخورد.
انتقال پادگان‌ها از مراکز شهری در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صورت می ‌گیرد که انتقال پادگان تبریز از نخستین طرح‌های مربوط در راستای عمل به این دستورالعمل می باشد.
انتهای پیام/
فرمانده لشکر ۲۱ حمزه بر حفظ کاربری فرهنگی اراضی پادگان تبریز تاکید کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار