مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

طرح واکنش سریع راهداری در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

1401/03/17 - 01:20 - کد خبر: 64771 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: طرح واکنش سریع راهداری با هدف ارتقای کیفیت و سرعت خدمات راهداری و اولویت دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راهها، افزایش رضایتمندی کاربران جاده ای، تحقق سیاست حکمرانی و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت در استان اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده اظهار داشت: براساس این طرح تمامی هموطنان به ویژه رانندگان حرفه ای که در راه های کشور تردد می کنند به عنوان همیاران مردمی حوزه راهداری کشور می توانند از طریق سامانه جامع ۱۴۱ نسبت به گزارش موارد نیازمند اقدام سریع در جاده ها شامل مشکلات اولویت دار ایمن سازی راه ها با رویکرد اقدامات سریع، موثر و زودبازده اقدام کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: موضوعات قابل گزارش در مرحله اول این طرح شامل لکه گیری و اصلاح چاله های مخاطره آمیز جاده ها، پاکسازی و شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زائد از سطح شانه جاده ها، رفع نقص از تابلو و علایم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علایم در پیچ های تند فاقد علایم کافی، رفع نقص حفاظ های ایمنی آسیب دیده، آشکارسازی موقعیت های غیرمنتظره و مخاطره آمیز و ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده هاست.
علیزاده، ادامه داد: ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های استان موظفند با بکارگیری نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات موجود و ظرفیت اکیپ های راهداری و راهدارخانه ها و گشت های راهداری پس از دریافت سیستمی درخواست های مردمی از موارد و مشکلات مذکور بر حسب اهمیت و اولویت بندی موارد در سریعترین زمان اقدام لازم را برای رفع آنها انجام دهند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
طرح واکنش سریع راهداری در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار