رئیس سازمان صمت استان:

۸۰۰ واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی در مرحله بهره‌برداری است

1401/03/17 - 12:12 - کد خبر: 64762 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۸۰۰ واحد صنعتی در استان در مرحله اتمام است یعنی با بهره برداری از این واحدها اشتغالزایی جدیدی ایجاد خواهد شد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در خصوص تأمین مالی صنعت آذربایجان‌شرقی بی‌مهری شده است، اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای تأمین مواد اولیه فراهم شود تا واحدهای صنعتی بتوانند بازار خود را حفظ کنند.
وی گفت: آذربایجان شرقی رتبه اول علاقه مندی به سرمایه گذاری صنعتی را دارد که این موضوع ظرفیت خوبی برای استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: ۹۰ درصد مراجعه کنندگان فعالان اقتصادی برای توسعه و سرمایه گذاری است یعنی این انگیزه و بستر در استان وجود دارد بنابر این باید این بستر فراهم شود.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم با رفع موانع تولید فعالیت واحدهای صنعتی را تسهیل کنیم پیش بینی ما این است که رشد اقتصادی هشت درصدی برای امسال در استان قابل تحقق خواهد بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به ظرفیت‌های بی شمار آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف صنعتی اشاره کرد و گفت: در صنعت فولاد ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد به طوری که ۲۴ درصد تولید فولاد و ۱۵ درصد صادرات کشور مربوط به این استان است.
پرنیان با بیان اینکه آذربایجان شرقی دروازه ورود به کشورهای اوراسیا است، افزود: بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی با پایه صنعتی در کشور در این استان قرار دارد.
وی با بیان اینکه صنعت آذربایجان شرقی با محوریت بخش خصوصی فعالیت می‌کند، افزود: در سفر ریاست جمهوری برنامه‌ها به گونه‌ای پیگیری شده که تحرک قابل توجهی در بخش خصوصی ایجاد شود.
پرنیان تاکید کرد: مشکلاتی در زمینه تأمین مواد اولیه به ویژه در حوزه‌های فولاد، پتروشیمی و کارخانه‌های صنایع غذایی وجود دارد که این موارد در لیست برنامه‌های اولویت دار قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به توزیع عادلانه یارانه‌ها در حوزه تأمین مالی نیاز واحدهای صنعتی به تسهیلات سه برابر افزایش پیدا یافته که در این زمینه باید تسهیلات مورد نیاز افزایش یابد.
انتهای پیام/
 ۸۰۰ واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی در مرحله بهره‌برداری است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار