معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم؛

دانشگاه صنعتی سهند پتانسیل بالایی در حوزه فناوری دارد

1401/03/17 - 09:54 - کد خبر: 64747 نسخه چاپی

نصر: معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه صنعتی سهند یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور است که پتانسیل بالایی در حوزه‌ی فناوری و نوآوری دارد.

به گزارش نصر، علی خیرالدین در دیدار رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز و معاونین و اساتید حوزه‌ی فناوری و نوآوری این دانشگاه، اظهار کرد: باید هرچه سریعتر نقشه‌ی راهی در حوزه‌ی پژوهش و فناوری ترسیم شود و به نوعی باید در وزارت علوم بدانیم که دانشگاه صنعتی سهند به دنبال چیست تا باتوجه به آن پیش رویم.
وی ادامه داد: ایجاد مرکز کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه به هیچ مجوزی از وزارت نیاز ندارد و در شورای دانشگاه و هیأت امنای آن باید تصویب شود همچنین ما هم کمک مالی به بخش‌هایی می‌کنیم که در سامانه‌ی سدف حوزه‌ی فناوری عملکرد خود را وارد کنند و برنامه‌های آتی خود را هم ارسال کنند تا سراغ مراکز رشد رفته و مرکز رشد تخصصی ایجاد کنیم.
وی افزود: مأموریت بعدی شما ایجاد پردیس فناوری و نوآوری در دانشگاه است و بهتر است این پردیس با مشارکت پارک علم و فناوری استان باشد و از پتانسیل آنجا استفاده شود.
خیرالدین خاطرنشان کرد: پردیس علم و فناوری واسطی میان پارک علم و فناوری و مراکز رشد است و مهمترین مزیت آن، معافیت مالیاتی شرکت‌ها است.
وی اضافه کرد: هیأت علمی باید مسائل را روشنتر کند و سطوح فناوری خود را از یک تا نه مشخص کند البته اعتقاد داریم، می‌توانند در همه‌ی آنها ورود کند.
وی ادامه داد: درآمد اختصاصی خود را افزایش دهید، شرکت بزنید و اقدامات زیادی انجام دهید تا مستقل شوید.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم همچنین گفت: به حوزه‌ی دانش بنیان هم بیشتر توجه کنید که باید هسته‌های فناور، مالکیت فکری شما را بگیرد همچنین تعامل با پارک و علم و فناوری را هم فراموش نکنید. 
وی در ادامه بیان کرد: طرح‌های زیادی در حوزه‌ی فناوری ایجاد کرده‌ایم اما آنها را اجرا نمی‌کنیم؛ تور فناوری را که بسیار ساده است و در اولین قدم انجام دهید و بازدیدی از پارک‌ها و مراکز رشد انجام دهید.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، وی در پایان تاکید کرد: مورد بعدی گرنت فناوری و دستیار فناوری است که اگر خوب اجرا شوند از بهترین اقدامات هستند و در طرح دستیار فناوری، دانشجو همزمان با درس خواندن شش ماه در شرکت دانش بنیان مهمان می‌شود صندوق پژوهش و فناوری هم حقوق او را می‌دهد و در قالب کارآموزی کار می‌کند. 
انتهای پیام/
دانشگاه صنعتی سهند پتانسیل بالایی در حوزه فناوری دارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار