واکنش ها به شرایط کاری کارگران تصفیه خانه مرکزی تبریز

کارگرانی با 5 ماه حقوق معوق در آبفا !

1401/03/17 - 07:51 - کد خبر: 64739 نسخه چاپی

نصر: در روزهای گذشته ویدئویی از وضعیت کار کارگران شاغل در تصفیه خانه مرکزی تبریز و عقب ماندگی حقوق شان منتشر شد که روابط عمومی شرکت آبفای آذربایجان شرقی جوابیه ای ارسال کرد.

به گزارش نصر، در این جوابیه آمده بود: " با توجه به پخش کلیپی از تلاش و خدمات شایسته کارگران بخش تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز و به تصویر کشیدن سختی کار و طاقت‌فرسای عزیزان در این مجموعه و روند سخت و زمان‌بر تصفیه فاضلاب بخوبی ارزش والای کار این عزیزان نمایان گردید.
لذا به عرض می رساند حقوق و مزایای این عزیزان براساس سختی کاری که انجام می دهند، لحاظ گردیده و حتی بعد از نائل آمدن به مقام شامخ بازنشستگی پابرجا می باشد و با عنایت به این‌که رفاه و آسایش کارکنان شرکت چه رسمی چه قراردادی و چه خدماتی دغدغه اصلی شرکت آب و فاضلاب بوده و حل آن وظیفه ذاتی شرکت  می‌باشد نسبت به پرداخت حقوق به حق این عزیزان اهتمام جدی دارد و این موضوع و رسیدگی به آن در راس امور قرارخواهد داد."

بعد از انتشار این جوابیه "سامان فرساد" یکی از پیمانکاران قبلی نگهداری شبکه آب و فاضلاب در تماس با تحریریه نصر به ادعای آب و فاضلاب واکنش نشان داد و گفت: تعداد پیمانکاران آب و فاضلاب در مناطق مختلف تبریز و حومه بالغ بر 13 شرکت هستند.
وی با سابقه 20 ساله به فرافکنی اداره آب و فاضلاب در جوابیه ارسالی به رسانه ها پرداخت و گفت: پیمانکاری که مطالبه خود را زودتر از دیگر پیمانکاران گرفته است مطالباتش حداقل با 7 ماه تاخیر وصول شده است.
وی ادامه داد: اکنون که در خرداد ماه هستیم پیمانکاری داریم که صورت وضعیت آذر ماه سال گذشته را دریافت نکرده است، اکنون کارگرانی وجود دارند که حداقل 4 الی 5 ماه حقوق نگرفته اند.
فرساد اضافه کرد: اواخر سال 99 صورت وضعیت خود را نوشته و کنار کشیدم بعد از گذشت بیش از یکسال مطالباتم را ماه گذشته تسویه کردم!
وی افزود: یکی از تخلفات اداره این است که قرارداد را به صورت حجمی با پیمانکار بسته و یکسری نیروی ناکارآمد را به پیمانکار تحمیل می کنند تا حقوقش را پیمانکار بپردازد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است آب و فاضلاب جهت تنویر افکار عمومی آخرین مطالبات ماهانه پرداخت شده برحسب ماه شمسی را شفاف سازی کند.
فرساد اضافه کرد: آخرین مطالبات دریافتی پیمانکاران بخشی از صورت وضعیت آبانماه سال 1400 می‌باشد به عبارتی در خوش بینانه ترین حالت 7 ماه تاخیر دریافتی دارند!
انتهای پیام/
کارگرانی با 5 ماه حقوق معوق در آبفا ! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار