خبر/

اعضای جدید شورای اسلامی شهر ارومیه معارفه شدند

1401/03/16 - 14:37 - کد خبر: 64686 نسخه چاپی

نصر: اعضای علی البدل شورای اسلامی شهر ارومیه به عنوان جانشین اعضای اصلی تعلیق شده، به طور رسمی معارفه شدند.

به گزارش نصر، در این آیین که روز دوشنبه برگزار شد، مرتضی بهرام، علی مصطفی زاده، توحید علینژاد، عادل اعظم انهر و یعقوب حسینی به عنوان اعضای جدید شورای اسلامی‌شهر ارومیه معارفه شدند.
فرماندار ارومیه در این آیین با تاکید بر ضرورت بازگشت اعتماد عمومی به مجموعه مدیریت شهری، بیان کرد:  اعتماد سازی لازم باید با تلاش مضاعف و به دور از حاشیه سازی انجام شود و ما نیز در مسیر توسعه همراه با اعضای شورای اسلامی خواهیم بود.
غلامحسین عماری در رابطه با اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تعلل در معرفی اعضای علی البدل، گفت: فرمانداری در معرفی اعضای علی البدل به عنوان جانشین اعضای تعلیق شده، نه تحت فشار بود و نه تعلل کرد؛ ما تامل کردیم تا موضوع طبق قانون و بدون تفسیرهای شخصی باشد.
وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در ارومیه از عنوان رسوب مشکلات استفاده کرد و افزود: کارهای عقب افتاده بسیاری در مناطق حاشیه نشین، پسماند، حمل و نقل عمومی و آسیب‌های اجتماعی از جمله تکدی گری وجود دارد که باید با تلاش و خدمت صادقانه به مردم رفع شود.
وی اضافه کرد: همانطور که قانون گذار شوراها را یکی از ارکان تصمیم گیری در روستاها و شهر مشخص کرده، برای فرمانداری هم وظایفی در بحث نظارت معین کرده است که این موضوع حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ رعایت نقش نظارتی فرمانداری باید برای عموم جامعه قابل لمس باشد.
فرماندار ارومیه با تاکید بر رویکرد جهادی به دور از اختلافات و تنش‌ها، اظهار کرد: قطعا اختلاف سلیقه می‌تواند در ارتقای مصوبات و اقدامات تاثیر مثبتی داشته باشد که در غیر این صورت سبب تنش و هدر رفت انرژی خواهد شد.
وی با اشاره به توجه به درآمدهای پایدار شهری، گفت: تراکم فروشی و تمرکز به درآمدزایی با تکیه بر ماده ۱۰۰، یعنی تشویق به تخلفات شهری و گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
وی همچین با بیان اینکه مختصات شهر اسلامی باید در ارومیه رعایت شود، اضافه کرد: معماری و شهرسازی مناسب و عدالت در تقسیم خدمات شهری و تامین آرامش و امنیت روانی باید مد نظر قرار گیرد. 
در این آیین، رییس جدید شورای اسلامی شهر ارومیه هم انتخاب شد؛ نقی کریمی با ۹ رای اعضا به این سمت برگزیده شده است.
پنج عضو شورای اسلامی شهر ارومیه پس از صدور کیفرخواست در پرونده مجموعه مدیریت شهری از عضویت در شورای اسلامی این شهر تعلیق شدند.
انتهای پیام/
اعضای جدید شورای اسلامی شهر ارومیه معارفه شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار