خبر/

آیین شب خاطره 18 در جامعه المصطفی العالمیه تبریز برگزار شد

1398/08/23 - 10:18 - کد خبر: 6468 نسخه چاپی

نصر:به مناسبت هفته وحدت، آیین شب خاطره 18 با حضور طلاب جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، هجدهمین آیین شب خاطره به مناسبت هفته وحدت با حضور طلاب جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز برگزار شد که در این آیین سه تن از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به خاطره گویی پرداختند.
حجت الاسلام نوین از اساتید حوزه علمیه و علوم انسانی، نورالدین عافی راوی کتاب نورالدین پسر ایران و همچنین جعفر راستی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به خاطره گویی پرداختند.
در آیین، حجت الاسلام احمد ذاکری، معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه اظهار کرد: جامعه المصطفی العالمیه تبریز در سال 1392 با حضور مشتاقان معارف اسلامی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و روسیه کار خود را آغاز کرده است.

 


وی افزود: از ویژیگی های مهم و ارزشمند طلاب جامعه المصطفی العالمیه این است که این افراد جزو مهاجرین الی الله هستند و برای تعلیم معارف دین مبین اسلام و مذهب تشیع به ایران آمده اند.
وی با اشاره به برگزاری آیین شب خاطره 18 ضمن قدردانی از حوزه هنری استان تصریح کرد: این آیین به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی پایه گذاری شده و فعالان و مجاهدان به معرفی هشت سال دفاع مقدس می پردازند و در زنده نگه داشتن نام شهیدان فعالیت های مثمرثمری انجام گرفته است.

 



صدام در بدترین شرایط به ایران حمله کرد

راوی شب خاطره 18 حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: صدام حسین در بدترین شرایط انقلاب اسلامی به ایران حمله کرد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، حجت الاسلام نوین در هجدهمین آیین شب خاطره حوزه هنری در جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: صدام حسین با پشتبانی آمریکا و غرب در بدترین شرایط و حالت به ایران حمله کردند، که ضمن حمله آنان، آشوب ها و ترورهای مختلفی با همکاری آمریکا در ایران صورت گرفت و پس از این اقدامات، جمهوری اسلامی مورد تحریم دشمنان قرار گرفت به طوری که حتی یک سیم خاردار را نمی توانستیم به کشور وارد کنیم.
وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تجزیه کشور پهناور ایران بود، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس، طولانی ترین جنگ معاصر بود که اگر معجزات الهی شامل حال جمهوری اسلامی نمی شد، این جنگ ناجوانمردانه و نابرابر موجب تجزیه کشور می شد.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی، با تبعیت از دستورات اسلام وارد جنگ شد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) همواره با سبک و روش اسلامی عمل می کردند و تصمیماتی اتخاذ می کردند که به هیچ وجه به ضرر مردم عادی عراق نباشد ولی در مقابل، صدام حسین حتی خانه های شهرهای دوردست ایران از جمله تبریز را بارها بمب باران کرد.


در ادامه این آیین، نورالدین عافی راوی کتاب «نورالدین پسر ایران» با بیان اینکه  باید همواره هدفمان را بشناسیم و با هدف وارد هر مقوله ای شویم، ادامه داد: اوایل جنگ، فضا برای دفاع از کشور فضای سخت و دردآوری بود چرا که رزمندگان با یکدیگر انس می گرفتند و در زمان شهادت، عملیات دهها برابر برایمان سخت تر شد.

وی افزود: ما می پنداشتیم پس از جنگ، همه چیز تمام و راحت خواهیم شد ولی اکنون میبینیم بعد از جنگ، میدان برای جنگ با دشمنان اسلام پیچیده تر و مشکل تر شده است.
راوی کتاب «نورالدین پسر ایران» ضمن خاطره گویی از عملیات والفجر ۸ و عملیات یا مهدی، اظهار کرد: عملیات یا مهدی در کنار کارخانه نمک و دریاچه نمک صورت می گرفت که زمانی هر فردی مصدوم می شد به دریاچه ای پر از نمک می افتد و زجرش چندین برابر می شد که این صحنه ها به هیچ عنوان از ذهنم پاک نمی شود و باید همواره پاسدار خون شهیدان باشیم.
گفتنی است، آیین شب خاطره 18 حوزه هنری آذربایجان شرقی به مناسبت هفته وحدت در جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/

آیین شب خاطره 18 در جامعه المصطفی العالمیه تبریز برگزار شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار