خبر/

صدور گواهینامه مهارتی برای بیش از یک میلیون نفر

1401/03/14 - 22:03 - کد خبر: 64584 نسخه چاپی

نصر: معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای ضمن اشاره به صدور گواهینامه مهارتی برای یک میلیون و یکصدهزار نفر، از مشارکت بیش از ۵۰ هزار نفر در فرایند سنجش مهارت در اردیبهشت ماه امسال خبر داد که نسبت به دوره مشابه سال قبل از رشد ۴۴ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش نصر، علی حسین شهریور اظهار کرد: در حال حاضر بازار کار کشور به نیروی کار ماهر نیاز دارد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این راستا تلاش کرده با حل محدودیت از موانع برگزاری آزمون ادواری و گسترش کارگاه‌های سنجش مهارت، شرایط تسهیل و تسریع تعیین صلاحیت حرفه ای متقاضیان دریافت گواهینامه مهارتی را فراهم کند.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در آزمون علمی و دانشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای شرکت کرده‌اند، از صدور گواهینامه مهارتی برای یک میلیون و یکصد هزار نفر از کارآموزان، کارجویان، متقاضیان آزاد و شاغلین صنایع و صنوف خبر داد.
شهریور در ادامه از سنجش مهارت رانندگان بار و مسافر کشور خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی و تخصصی با ارائه گواهینامه‌های معتبر بین المللی در افزایش ایمنی سفر و سهولت جابجایی بار و مسافر تاثیر گذار باشد.  
به گفته معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای، هم اکنون ۹۰ درصد جابجایی بار و مسافر کشور بر عهده بخش حمل و نقل جاده ای است و مهارت بیش از هفت هزار نفر از رانندگان کشور در چارچوب استانداردهای شغلی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.                                                                          
وی همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، گفت: این دوره از مسابقات از هفدهم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۱۷ تیر ادامه خواهد داشت. مسابقات در ۴۳ رشته و ۶ گروه تخصصی با همکاری شرکای بخش خصوصی، دولتی و نهادهای آموزشی برگزار خواهد شد.
وی گفت: مرحله شهرستانی این دوره از رقابت‌ها در هفته اول مرداد ماه، مرحله استانی در هفته آخر شهریورماه و مرحله کشوری به میزبانی ۶ استان در نیمه دوم آذرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
صدور گواهینامه مهارتی برای بیش از یک میلیون نفر خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار