مدیرکل هواشناسی اردبیل:

هوای اردبیل گرم تر می شود

1401/03/14 - 15:52 - کد خبر: 64563 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد تا چهارشنبه هفته جاری جو استان اردبیل پایدار همراه با هوای گرم خواهد بود.

به گزارش نصر، سیاوش محمدی، با تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل اظهار کرد: دمای هوا در سطح استان اردبیل همچنان روندی افزایشی خواهد داشت و بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا چهارشنبه هفته جاری جو استان پایدار همراه با هوای گرم خواهد بود.
وی با بیان اینکه در نواحی مرکزی و جنوبی استان از روز یکشنبه با جنوبی شدن جریانات، این روند محسوس‌تر خواهد شد، گفت: در روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا در نوار شمالی استان و شهرستان کوثر تا ۳۷ درجه سلسیوس و در برخی شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان تا ۳۵ درجه سلسیوس هم خواهد رسید.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: جنوبی شدن جریانات جوی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی استان منجر به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ناشی از گرد و غبار فرا منطقه‌ای می‌شود؛ البته این گرد و غبار فرا منطقه‌ای در استان ضعیف‌تر از پدیده‌های مشابه طی هفته‌های گذشته خواهد بود.
محمدی ادامه داد: با رسیدن فصل گرما و با توجه به موج گرمای حاکم و کمبود بارندگی‌ها، صرفه جویی در مصرف آب و برق از سوی مردم این استان ضروری است.
وی همچنین افزود: از اواسط روز یکشنبه با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، در ساعات ظهر و عصر شاهد رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و یا رعد و برق در برخی نواحی به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.
انتهای پیام/
هوای اردبیل گرم تر می شود خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار