خبر/

مجلس بزرگداشت آیت‌الله فاطمی‌نیا در آستان امامزاده سید حمزه (ع) تبریز برگزار شد

1401/03/13 - 21:32 - کد خبر: 64543 نسخه چاپی

نصر: در مراسمی یاد و خاطره استاد اخلاق حوزه و دانشگاه آیت‌الله فاطمی‌نیا با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در آستان مقدس سید حمزه (ع) تبریز گرامی داشته شد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی فروغی، در این مراسم به فضایل اخلاقی این عالم وارسته اشاره کرد و گفت: واژه به واژه گفتارهای عالم عالیقدر آیت‌الله استاد فاطمی‌نیا (ره) درس زندگی برای تمامی افراد جامعه بود و همیشه با کلام شیرین و فضایل اخلاقی و معنوی شان، انسان‌های زیادی را دلداده دین، معرفت، اخلاق و ایمان کرده بودند.
وی افزود: مرحوم فاطمی‌نیا اگرچه بیشتر بعنوان یک استاد اخلاق و پژوهشگر دینی در میان مردم و خاصّه نسل جوان شناخته می‌شد اما این فقیه بصیر در یک بزنگاه مهم به کمک نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب شتافت و در حمایت از رهبری موضعی اتخاذ کرد که الگوی همه شد.
حجت الاسلام فروغی، با بیان اینکه آیت‌الله فاطمی‌نیا از چهره‌ها و شخصیت‌هایی بودند که در تحقیق و پژوهش علوم انسانی به ویژه در روایات و احادیث اهل بیت(ع) یَد طولایی داشتند گفت: این عالم بزرگوار در این زمینه، حدیث شناسی بسیار باتبحر و علاوه براین، در سایر علوم اسلامی مثل علم رجال و عرفان نظری نیز صاحب نظر بودند و بیشترین کارهای تبلیغی خود را بر محور احادیثی که قبول داشتند، انجام می دادند و در حقیقت، بدنبال رمزگشایی از روایات اهل بیت(ع) برای انسان ها بودند تا آن ها را با مکنونات و اسرار روایات آشنا کنند.
آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا متولد 1325 در تبریز و از اساتید برجسته اخلاق و عرفان اسلامی بود که ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.
انتهای پیام/
مجلس بزرگداشت آیت‌الله فاطمی‌نیا در آستان امامزاده سید حمزه (ع) تبریز برگزار شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار