امام جمعه تبریز مطرح کرد:

مدیریت رهبری در عبور از بحران‌ها بی‌همتاست

1401/03/13 - 15:30 - کد خبر: 64530 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تمجید از نقش مقام رهبری در هدایت باصلابت انقلاب اسلامی به سوی توسعه و پیشرفت، گفت: مدیریت ایشان در طول سال های رهبری در عبور از انواع بحران‌ها و پیچ‌های خطرناک بی‌همتا بوده است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی، افزود: هر چند ۱۴ خرداد ماه یکی از روزهای تلخ تاریخ برای مردم ایران اسلامی است، اما در عین حال نعمتی چون وجود بابرکت مقام معظم رهبری به ملت ایران هدیه داده شد که باید از این منظر شکرگذار خدا باشیم.
وی اظهار داشت: در طول سال های زعامت رهبری امام خامنه‌ای، جهانیان به خوبی مشاهده کردند که ایشان یک خمینی دیگر است که با قدرت و صلابت انقلاب را تا به امروز هدایت کرده اند. 
آل هاشم یکی از آسیب های مربوط به انقلاب اسلامی را مربوط به تحریف مقام شامخ امام راحل (ره) دانست که توجه به اصول و مبانی جهاد تبیین در این زمینه می تواند راهکار مقابله با تحریف کنندگان در جامعه امروزی باشد و در این راه نباید اجازه دهیم که شخصیت، اندیشه، عملکرد و سلوک ایشان و اهدف‌ شان تحریف شود. 
وی ایجاد انحراف از صراط مستقیم انقلاب اسلامی و کج کردن مردم از مسیر انقلاب را جزو اهداف دشمنان بیان و اضافه کرد: برخی‌ها تلاش می‌کنند تا فلسفه اصلی انقلاب اسلامی مردم ایران را به انحراف بکشند و از امام راحل و رهبر معظم انقلاب عقده‌گشایی کنند و یا اتهام‌زنی کنند که مثلا" مردم از مکتب و راه و منش امام فاصله گرفته‌اند.
آل هاشم با تاکید بر اینکه برای تقبل با این اندیشه های منحرف، اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان و اصحاب قلم و رسانه باید تلاش زیادی بکنند، یادآور شد: در عرصه جنگ نرم باید از همه لحاظ آماده مقابله و ایستادگی در برابر هجمه های بی وقفه و سنگین دشمنان بود.
وی از خصوصیت رد سلطه‌پذیری توسط امام را درس فراموش ناشدنی برای مردم جهان و ایران یاد کرد که نباید فراموش شود.
آل هاشم یادآور شد: این امام خمینی بود که همیشه مردم و مسوولان را دعوت به وحدت و صمیمیت می‌کرد و درس ایستادگی در برابر دشمن را به ما یاد داد و الان رهبری فرزانه همان درس را به ما یاد می‌دهند و راه و روش امام راحل را طی می کنند.
وی رنگ وبوی خدایی داشتن رفتار و گفتار، وقت شناسی، صبر، توکل بر خدا در برابر دشمن و احتیاط ایشان در عمل را از ویژگی های بارز امام راحل برشمرد که باید به نسل جدید هم یاد داد.
خطیب جمعه تبریز به سفر روز گذشته رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی اشاره کرد و با قدردانی از زحمات آنها در رسیدگی و حل و فصل مشکلات متعدد استان، گفت: وزرا و نماینده‌های دولت در شهرستان‌های مختلف استان میز خدمت برگزار کرده بودند و معاون اول و معاون اجرایی رییس جمهوری نهایت دقت نظر را در زمینه طرح های پیشنهادی استانداری با کارهای کارشناسی قبل سفر انجام دادند که جای سپاس دارد.
آل هاشم با بیان اینکه اعتبار بسیار خوبی در جریان این سفر در اختیار استان قرار داده شد، افزود: بنده به نمایندگی از طرف مردم قهرمان آذربایجان از دولت سیزدهم تشکر می‌کنم و دیروز هم مشکلات استان همچون گرانی انواع کالاها به استحضار رییس جمهور رسید.
وی به مراسم رونمایی از شهرک پهپادی ارتش جمهوری اسلامی و قدرت نمایی نیروی دریایی سپاه پاسداران در قبال دزدی دریایی و قانون‌شکنی یونان طی هفته گذشته اشاره و اضافه کرد: به راستی این شهرک برگی زرین از تاثیر پیشگیرانه غیرت دینی و جهاد عزت‌آفرین بود.  
آل هاشم ادامه داد: هماهنگی و هم افزایی میدان و دیپلماسی انجام پنجمین سفر کارآمد و مفید رئیس جمهور کشور به عمان و افزایش مبادرات اقتصادی با همسایگان و کشورهای دوست و حضور فعال از موضع اقتدار دیپلمات‌های انقلابی در تداوم مذاکرات برجام، نشان از تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قدرت بی‌بدیل منطقه‌ای در جهان است.
انتهای پیام/
مدیریت رهبری در عبور از بحران‌ها بی‌همتاست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار