سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهردار تبریز ؛

بازآفرینی شهری تبریز نیازمند ۵۰هزار میلیاردتومان اعتبار است

1401/03/13 - 11:41 - کد خبر: 64518 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهردار تبریز گفت: ۲۷هکتار از بافت فرسوده تبریز باید تملک شود که برای تملک این زمین ها و ساماندهی حاشیه نشینی ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش نصر، محمد عزتی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز با وزیر کشور، اظهار کرد: محدوده بافت حاشیه نشین شهر تبریز ۵۰۰هکتار است که ۱۲۵هزار نفر از جمعیت شهر را در خود گنجانده است.
وی خاطرنشان کرد: محدوده محور تاریخی و فرهنگی تبریز ۴۶۹هکتار بود که اکنون با رشدی که داشته به یکهزار و 200 هکتار رسیده است.
وی با اشاره به اینکه  هفت هزار هکتار از مساحت شهر نیازمند بازآفرینی شهری است، یادآور شد: روستاهای الحاقی واقع در محدوده تبریز نیازمند رسیدگی و طرح جامع است.
عزتی اعلام کرد: منطقه ای که ضروری است هرچه سریع تر به آن رسیدگی شود، 49 هکتار یا همان سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی است.
وی همچنین گفت: میدان صاحب آباد که یکی از اماکن تاریخی تبریز است، نیازمند ساماندهی و تملک مغازه های ضلع جنوبی است که تاکنون انجام نشده است.
سرپرست معاونت شهرسازی شهردار تبریز درباره پروژه های نیمه تمام دولت در محدوده شهر نیز بیان کرد:  خط آهن تبریز-تهران، آزادراه در سه راهی اهر، ادامه آزادراه‌ آزادراه تبریز-زنجان در تبریز، ادامه اتوبان پاسداران به ارمنستان، تبادل شهید کسایی و غرب تبریز از مهم ترین پروژه هایی هستند که باید تکمیل شوند.
وی از شناسایی ۲۰۰ ساختمان ناامن در تبریز خبر داد و گفت: ۲۹۰ ساختمان بالای ۱۰طبقه، ۲۸۵ ساختمان کمتر از ۱۰طبقه و یک هزار و ۲۵۰ ساختمان پنج  طبقه در این کلانشهر وجود دارد.
انتهای پیام/
بازآفرینی شهری تبریز نیازمند ۵۰هزار میلیاردتومان اعتبار است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار