فرماندار تبریز:

به حضور بانوان در تمامی عرصه ‌های سیاسی و اجتماعی نیاز داریم/ قانون‌ گذاری و نظارت دو وظیفه اصلی نمایندگان است

1398/08/23 - 08:46 - کد خبر: 6450 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز در نشست هم ‌اندیشی با مسئولان امور بانوان نهادهای مختلف گفت: به حضور بانوان در تمامی عرصه ‌های سیاسی و اجتماعی نیاز داریم.

به گزارش نصر، " بهروز مهدوی" در دومین نشست هم ‌اندیشی رابطین امور بانوان نهادهای مختلف با فرماندار تبریز برگزار شد، به ضرورت افزایش میزان مشارکت سیاسی بانوان تاکید کرد و گفت: دهم آذر آغاز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی است. هم ‌زمان با این اتفاق، ثبت نام برای حضور در هیئت ‌های اجرایی نیز صورت می ‌گیرد. بانوان کارمندی که علاقمند حضور در این هیئت ‌ها هستند می‌ توانند طبق قانون با فرمانداری همکاری کنند.
وی به ضرورت بی ‌طرفی و تعهد در ستاد انتخابات فرمانداری تاکید کرد و افزود: حاضران در هیئت ‌های انتخاباتی نباید مبلغ کاندیدای خاصی باشند. چرا که آرا مردم، امانتی در ستاد انتخابات است.
مهدوی بر آگاهی بخشی در مسائل سیاسی تاکید کرد و گفت: بی تردید آگاهی بخشی از راهکارهای افزایش مشارکت است؛ اطمینان دادن به مردم که رای ‌شان مصون و موثر است، اهمیت زیادی دارد. این شیطنت دشمن است که مردم را از صندوق‌ های رای ناامید کند.
فرماندار تبریز در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد و گفت: قانون‌ گذاری و نظارت دو وظیفه اصلی نمایندگان است. هرچند بعد نظارتی نمایندگان پررنگتر شده‌است؛ اما اگر وظیفه قانون‌گذاری نمایندگان بیشتر مورد توجه بگیرد، شفافیت قوانین افزایش می ‌یابد و در نتیجه امکان سواستفاده از قانون ‌های غیر شفاف منتفی می‌ شود.
وی با اشاره به اهمیت احزاب در انتخابات اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما احزاب انتخاباتی هستند و در دوران انتخابات خود را نشان می ‌دهند.
مهدوی در پایان با اشاره مجدد به اهمیت حضور پررنگ بانوان در عرصه ‌های مختلف گفت: به حضور بانوان در تمامی عرصه ‌های سیاسی و اجتماعی نیاز داریم.

"خاطره کلیبری"، معاون امور بانوان فرمانداری تبریز با اشاره به نقش تعیین ‌کننده مسئولان امور بانوان در ارتقای سطح سیاسی و فرهنگی زنان کارمند گفت: زنان یکی از مهم ‌ترین نقش ‌ها را در توسعه پایدار بر عهده دارند. با توجه به اهمیت سیاسی و ملی انتخابات پیش‌رو، ضرورت دارد که بدنه ادارات به فعالیت ‌های سیاسی و اجتماعی ترغیب شوند.
او تاکید کرد که معاونت امور بانوان فرمانداری تبریز تلاش می ‌کند تا یک بانک اطلاعاتی از زنان کارمند تکشیل شود و با توجه به توانایی‌ های این بانوان، امکان حضور و فعالیت اجتماعی و سیاسی‌شان افزایش یابد.
گزارش نصر حاکی است، در این جلسه که با هدف افزایش مشارک سیاسی بانوان با اولویت افزایش حضور بانوان در انتخابات سال ۹۸ تشکیل شده بود، مسئولان و معاونان امور بانوان‌ نهادهای مختلف حضور داشتند.
انتهای پیام/

به حضور بانوان در تمامی عرصه ‌های سیاسی و اجتماعی نیاز داریم/ قانون‌ گذاری و نظارت دو وظیفه اصلی نمایندگان است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار