معاون سیاسی وزارت خارجه؛

ارتباط پیوسته ایرانیان خارج کشور با ایران، شرط صیانت از هویت ملی است

1401/03/12 - 17:02 - کد خبر: 64489 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه برای ارائه امکانات لازم در زمینه تسهیل تعامل مؤثر ایرانیان خارج کشور در فرآیند پیشرفت ایران اسلامی اهتمام دارد.

به گزارش نصر، علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه در دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم نروژ با اشاره به ظرفیت‌های متنوع ایرانیان خارج کشور تصریح کرد شرط لازم برای صیانت از هویت ملی، ارتباط پیوسته ایرانیان مقیم خارج کشور با سرزمین مادری به‌ویژه ارتباط معنایی با ایران عزیز است.
علی باقری با تأکید بر اهتمام دولت به‌ویژه وزارت امورخارجه برای ارائه امکانات لازم در زمینه تسهیل تعامل مؤثر ایرانیان خارج کشور در فرآیند توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تصریح کرد، تمدن ریشه‌دار و فرهنگ غنی و عظمت ملت ایران این حقیقت را آشکار می‌کند که بیش از آن که ایران به ما نیاز داشته باشد ما وظیفه داریم تا دین خود را در قبال ایران اسلامی و ملت بزرگ ایران ادا کنیم.
طبق آمار اداره ی ارتباطات و اطلاعات ایرانیان خارج از کشورِ «دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشورِ» وزارت امور خارجه‌، در کل چهار میلیون و 37 هزارو 258 ایرانی در خارج از کشور هستند. آمریکا بیشترین ایرانی مقیم را دارد (یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر) و کانادا و انگلیس با اختلاف زیاد در رده ی دوم هستند (۴۰۰ هزار نفر). پس از آن امارات متحده ی عربی و پس از آن آلمان قرار دارد.
 بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان آمار نروژ SSB، تعداد 979 هزارو 254 نفر بعنوان مهاجر و همچنین فرزندان جمعیت مهاجر که در نروژ متولد شده اند مجموعا جمعیت مهاجر نروژ را تشکیل داده اند که این میزان در قیاس با جمعیت بالغ بر پنج میلیونی کشور یعنی ۱۸.۲ درصد از کل جمعیت فعلی نروژ که در حدود ۱۴.۷ درصد از آن سهم مهاجران و در حدود ۳.۵ درصد نیز سهم فرزندان بدنیا آمده مهاجران در نروژ است.
از این تعداد، ایرانیان مقیم نروژ با 18 هزارو 487 نفر در رده سیزدهم قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/
ارتباط پیوسته ایرانیان خارج کشور با ایران، شرط صیانت از هویت ملی است باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار