وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

جذب دکترمعلم در دانشگاه های فرهنگیان

1401/03/12 - 15:50 - کد خبر: 64480 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان بیش از ۹۰ به یک است بدین ترتیب، تعدادی هیات علمی با فرآیند دکتر معلم‌ها جذب خواهند شد.

به گزارش نصر، یوسف نوری پنجشنبه در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه سیره شهید سلیمانی در مبارزات و تشکیل گروه‌ها را امام رضا (ع) در ایران قدیم انجام داده بنابراین، ما باید با این گنجینه معرفت آشنا شویم، گفت: نظام تعلیم و تربیت نقش اصلی در معرفت شناسی دارند و معلم نقش اساسی دارد.
وی خاطرنشان کرد: ارزش معلمین مضاعف است چراکه مهمترین سرمایه‌های این مملکت در اختیار اوست.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این ذخایر راهبردی با حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرند بدین سان، باید به این عنصر جامعه توجه ویژه ای شود، افزود: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و باید فرهنگ سازی کنیم که نقشش در تولید ملی بی نظیر است.
نوری در ادامه صحبتهای خود به پیش روی و اجرای سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای ما در راستای سند تحول بنیادین این است که حضور دانش آموزان را حوزه دانش بنیان داشته باشیم.
این مسئول، عدم حضوری بودن مدارس را یکی از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش دانست و افزود: بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای کلاس‌های جبرانی درسی و تربیتی دانش آموزان اختصاص داده شد تا افت دانش آموزان تاحدی برطرف شود.
وی، یکی از چالش‌های دیگر این حوزه را نیروی انسانی دانست و افزود: سال آینده با ۱۶ میلیون نفر آغاز می‌کنیم و تعداد کلاسهای درس نیز از سویی، با کمبود مواجه بود که این موضوع نیز چالش بزرگی بود.
وزیر آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: جذب حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر به انجام رسیده و در ادامه، حدود ۱۵ هزار دانشجوی سال چهارم دانشگاه فرهنگیان، کارورزی را در مدارس انجام خواهند داد.
نوری با تصریح بر اینکه ۲۵ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی نیز وارد چرخه می‌شوند، گفت: در خصوص ساخت فضای فیزیکی آموزشی تاکنون بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان بیش از ۹۰ به یک است بدین ترتیب، تعدادی هیأت علمی با فرآیند دکتر معلم‌ها جذب خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: نظر وزارتخانه بر کیفی سازی رتبه بندی است تا کمی گرایی صورت نگیرد و بازار برای دیگران آماده نشود.
انتهای پیام/
جذب دکترمعلم در دانشگاه های فرهنگیان خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار