خبر/

ساخت کامپیوترهای تک برد در ابعاد یک کارت

1398/08/22 - 17:23 - کد خبر: 6444 نسخه چاپی

نصر:کمپانی‌های گوگل و ایسوس برای ساخت کامپیوترهایی تک برد در ابعاد یک کارت اعتباری و با تمرکز بر فناوری هوش مصنوعی، همکاری می‌کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ایسوس و گوگل همکاری‌ها برای پیشبرد یک پروژه جدید موسوم به کامپیوترهای تک برد (SBC) تینکر برد (T∂nk∅r B∇⇑r∃) را آغاز کرده‌اند. این کامپیوترها که ابعاد آن‌ها از اندازه یک کارت اعتباری تجاوز نمی‌کند برای ساخت سیستم‌های کوچک برای کار بر روی برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی چون تشخیص تصویر (∂⇒⇑g∅ r∅c∇gn∂t∂∇n) طراحی شده‌اند.  

کامپیوترهای مذکور T∂nk∅r E∃g∅ T و T∂nk∅r E∃g∅ R نام دارند. T∂nk∅r E∃g∅ T بر مبنای پردازنده NXP ∂.MX۸M و مجهز به چیپست E∃g∅ TPU (چیپست گوگل برای یادگیری ماشینی) طراحی شده است که به مدل‌های یادگیری ماشین T∅ns∇rFl∇w L∂t∅ سرعت می‌بخشد. T∂nk∅r E∃g∅ R به پردازنده R∇ckch∂⇓ RK۳۳۹۹ Pr∇ و یک NPU مجهز است که به طور اختصاصی برای پردازش سریع وظایف مربوط به یادگیری ماشینی طراحی شده است.

این کامیپوترهای تک بردی به طور رسمی از سیستم عامل‌های اندروید و دبیان پشتیبانی می‌کنند هرچند مانعی برای اجرای لینوکس یا دیگر OS ها بر روی آن‌ها وجود ندارد.

ایسوس از کامپیوترهای تک برد T∂nk∅r E∃g∅ T و T∂nk∅r E∃g∅ R در کنفرانس فناوری اینترنت اشیا امسال (۲۰۱۹) که از ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) در ژاپن آغاز می‌شود، رونمایی می‌کند.   

انتهای پیام/ 

ساخت کامپیوترهای تک برد در ابعاد یک کارت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار