معاون وزیر امور خارجه:

تبریز ظرفیت‌های جهانی‌شدن را دارد/ دعوت از سفرا برای حضور در تبریز

1401/03/11 - 20:53 - کد خبر: 64402 نسخه چاپی

نصر: معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه کشورمان تبریز را دارای ظرفیت‌های لازم برای جهانی‌شدن توصیف کرد.

به گزارش نصر، علیرضا بیگدلی عصر امروز در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه توجه به دیپلماسی شهری در سطح جهانی می‌تواند ابزار قدرت برای شهرها باشد، گفت: در شهر ما شهرهایی که دارای پتانسیل‌های جهانی باشند کم نیست که تبریز هم گل سرسبد آن‌هاست.
وی ادامه داد: حرکت به سمت جهانشهری و دیپلماسی شهری می‌تواند تبریز را در کشورمان پیشگام کند و ما در این دولت از جمله رئیس جمهوری محترم و وزارت امور خارجه به این موضوع توجه داریم.
وی با بیان اینکه مایلیم در زمینه ترویج توریسم سلامت اقداماتی انجام دهیم، افزود: دولت باید برای تحقق این هدف، حرفه‌ای‌تر حرکت کند و هزینه بیش‌تری برای معرفی شهرها اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه فرش یکی از برندهای جهانی تبریز است، تاکید کرد: باید با استفاده از این ظرفیت شناخته‌شده، دیگر داشته‌ها از جمله غذا، بهداشت و درمان و… را نیز به جهان معرفی کنیم.
معاون وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرد: تولید محتوا در زمینه معرفی شهر به جهانیان اهمیت ویژه‌ای دارد و در این راستا باید جوانان و سمن‌ها وارد کار شده و به تولید انبوه محتوا بپردازند.
وی با اشاره به ظرفیت عظیم تبریز در حوزه فرهنگ، اظهار کرد: در صورتی که هفته‌های فرهنگی هدفمند و دارای خروجی مشخص باشند، برگزاری آن‌ها به سود شهرها و کشورمان است.
بیگدلی در پایان اضافه کرد: ضمن اینکه سفرا را به حضور در شهرهای مختلف ایران از جمله تبریز تشویق می‌کنیم، امیدواریم حاصل زحمات مجموعه مدیریت شهری تبریز، تبدیل این شهر به یک جهانشهر باشد.
انتهای پیام/
 تبریز ظرفیت‌های جهانی‌شدن را دارد/ دعوت از سفرا برای حضور در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار