مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مطرح کرد:

راه 934 روستا چشم به راه مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌ شرقی

1401/03/11 - 19:38 - کد خبر: 64396 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: 934 روستا در استان از راه خاکی و شوسه برخوردار هستند.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: در حال حاضر از دو هزار و ۷۴۵ روستای استان یک هزار و ۸۲۰ روستا دارای راه ارتباطی می باشد که از این تعداد یک هزار و ۶۵۱ روستا از راه آسفالت و ۹۳۴ روستا از راه خاکی و شوسه برخوردار می‌باشند.
وی با بیان اینکه برای احداث هر یک کیلومتر راه ۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است، افزود: در استان در حال حاضر برای روکش و آسفالت راه‌های شریانی، اصلی و فرعی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز هست.
علیزاده بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی به طول ۷۵۰ کیلومتر را نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار دانست و اضافه کرد: حذف نقاط پر حادثه به تعداد ۷۳ مورد پرخطر اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال را نیاز دارد.
وی از وجود ۱۰ هزار کامیون فرسوده در استان خبر داد، اضافه کرد: این ناوگان با عمری بالای ۲۵ سال نیازمند نگاه ویژه و جزئ ضروریات می باشد چرا که این ناوگان عهده دار حمل و نقل‌های ترانزیتی و بین المللی هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خواستار نگاه ویژه به توسعه پایانه های مرزی جلفا و نوردوز با ضرورت تامین دومیلیارد ریال شد و گفت:  جاده‌های مواصلاتی با هشت میلیارد ریال اعتبار و تکمیل نواقصات و بهسازی آسفالت آزاد راه تبریز- زنجان از دیگر ضروریات حوزه راه و شهرسازی استان می باشد که نگاه ویژه در سفر استانی را می‌طلبد.
گفتنی است در حال حاضر یکهزارو 200 کیلومتر آزادراه در کشور در حال احداث می باشد که ۴۶۰ کیلومتر از این حجم مسیر در آذربایجان شرقی در حال اجرا می باشد.
انتهای پیام/
راه 934 روستا چشم به راه مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌ شرقی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار