خبر/

خودپردازهای تمامی بانک‌ها به سامانه صیاد متصل می‌شود

1401/03/11 - 17:42 - کد خبر: 64388 نسخه چاپی

نصر: معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: همه بانک‌ها باید در اسرع وقت خودپرداز‌های خود را به سامانه صیاد مجهز کنند.

به گزارش نصر، مهران محرمیان گفت: در حوزه سامانه‌های کارتی شبکه شتاب همه خودپرداز‌ها به هم متصل هستند و این خدمت را نیز برای چک صیادی فراهم خواهیم کرد که دارندگان دسته چک بتوانند از همه خودپرداز‌های متصل یه صیاد برای ثبت چک خود استفاده کنند.
او می‌گوید: با فراهم شدن این امکان، تعداد محدود بانک‌هایی که خودپرداز‌های آن‌ها نیز به سامانه صیاد متصل نشده اند، خللی در این زمینه ایجاد نخواهد کرد؛ اگرچه همه بانک‌ها باید در اسرع وقت خودپرداز‌های خود را به سامانه صیاد مجهز کنند.
بر اساس آمارهای بانک مرکزی، هم اکنون ۶۰ درصد چک‌های موجود در بازارهای کشور، از نوع صیادی هستند؛ همچنین بیش از ۷۰ درصد خودپرداز‌های بانک‌های کشور، یعنی حدود ۴۱ هزار دستگاه خودپرداز‌ در بیش از ۲۰ بانک، به سامانه صیاد متصل هستند.
آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد، خودپرداز‌های هشت بانک به سامانه صیاد متصل نشده اند که از این تعداد، ۶ بانک بسیار کوچک و دو بانک نسبتاً بزرگ هستند که هشدار‌های لازم در این زمینه به آن‌ها داده شده است. عموم این بانک‌ها، در زمینه فنی دچار محدودیت‌هایی هستند که با پیگیری بانک مرکزی، این نواقص برطرف خواهد شد.
انتهای پیام/
خودپردازهای تمامی بانک‌ها به سامانه صیاد متصل می‌شود باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار