مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان؛

کارگران فصلی، بیمه روستایی می‌شوند

1401/03/11 - 15:55 - کد خبر: 64374 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه کارگران فصلی، بیمه روستایی می‌شوند، گفت: با نگاه انقلابی، اقدام جهادی و صندوق عدالت‌گستر اجتماعی به دنبال پاک‌دستی، کارآمدی و فساد ستیزی هستیم.

به گزارش نصر، بیت اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری اجلاس سراسری صندوق بیمه روستاییان اظهار داشت: از منابع صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به شدت صیانت و با هرگونه فساد مبارزه خواهیم کرد، چراکه اموال مردم است. هدفمان در این صندوق تبیین سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ در همین راستا اجلاس با حضور شخصیت‌های علمی برگزار شد تا چراغ راهی برای حرکتمان باشد. 
وی افزود: اجرا و آغاز طرح تحولی بیمه با جذب یک میلیون نفر در دستورکار است. این طرح بر اساس راستای تحقق عدالت اجتماعی و اصول قانون اساسی و تاکید بر بیمه همگانی است. 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  بیان داشت: اقدام جهادی الزام‌های خودش را دارد با اقدام شبانه‌روزی به رسالتمان عمل خواهیم کرد و این امر نیازمند همکاری استانداران، فرمانداران و شهرداران در تشویق و جذب جامعه هدف روستاییان، کشاورزان و عشایر است. 
وی با بیان اینکه جامعه هدف صندوق ، یک‌سوم جمعیت کشور است، گفت: روستاییان، کشاورزان و عشایر مولدان و ذخایر کشور هستند که امنیت غذایی  ما به دست این قشر است در همین راستا تلاش می‌کنیم تا با جذب بیمه‌ای برای این افراد مستمری بازنشستگی پرداخت کنیم. 
برقراری افزود: اکنون درمان این افراد از طریق بیمه سلامت پیگیری می‌شود، هرچند سیاست ما این است که در آینده بتوانیم بودجه را برای درمان این قشر بگیریم در این زمینه با نمایندگان و وزیر کار صحبت می‌کنیم تا بودجه سلامت در اختیار صندوق قرار گیرد تا بر اساس منابع روستاییان را بیمه درمان و تکمیلی کنیم. 
وی ابراز داشت: در صورت اختصاص بودجه در مرحله اول مستمری‌بگیران را بیمه تکمیلی خواهیم کرد و خدمات مناسب به روستاییان ارایه خواهیم کرد. 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان داشت: حق بیمه بر اساس سطوح درآمدی پنج درصد توسط بیمه شده و ۱۰ درصد توسط دولت است که توسط شورای رفاه وزارت کار تعیین شده است امسال با پیشنهاد وزیر کار سطوح درآمدی ۶٠ درصد اضافه شد که در طول عمر صندوق بی‌نظیر بود. بر این اساس کسانی که بازنشست می‌شود، مستمری آنها افزایش می‌شود.
برقراری با اشاره به اینکه دولت کارفرمای صندوق روستاییان است، گفت: بیش از ۲ میلیون و ۵٠٠ هزار نفر عضو بیمه شده داریم که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۵٠٠ هزار بیمه فعال داریم که حق بیمه را مستمر پرداخت می‌کنند. ١۵ هزار نفر سوابق بیمه‌ای را به سایر صندوق‌های بیمه‌ای منتقل کرده‌اند. 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  تاکید کرد: امسال با نگاه انقلابی یک میلیون نفر  را جذب صندوق خواهیم کرد و به‌اندازه ۱۰ سال در یک سال کار جهادی خواهیم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با مدل علمی و کارشناسی، مطالعه دقیق و نگاه انقلابی همه ملزومات و بسترهای لازم برای جذب افراد در صندوق فراهم شده است که با دستگاه‌های همسو نیز صحبت کرده‌ایم ضمن اینکه اکنون پشتیبانی صندوق یک نفر بازنشسته به ۱۰ نفر بیمه شده است و از نظر بیمه‌ای در شرایط مطلوب هستیم. 
برقراری با بیان اینکه دو رسالت مهم در صندوق داریم، گفت: شناسایی نیازمندی‌ها و افزایش تعداد بیمه‌شدگان از جمله اهداف است تا بر اساس اصل برابری و عدالت اجتماعی حرکت کنیم که ستون اصلی مقدس جمهوری اسلامی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است. 
وی از سیاست نگهداشت بیمه‌شدگان خبر داد و گفت: در مورد روستاییانی که عضو این صندوق بودند و در پرداخت حق بیمه مشکل داشته‌اند و بیمه‌شان قطع شده است صحبت خواهیم کرد و خدمات مشاوره‌ای برای قرار گرفتن در سایر سطوح بیمه‌ای ارائه می‌کنیم. 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه جذب کارگران فصلی در صندوق روستایی قانونی است، گفت: همچنین جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هم می‌توانند جذب این صندوق شوند. 
وی گفت: حمایت از نخبگان کشاورزی و عشایری در این صندوق نیز صورت خواهد گرفت افرادی که در رتبه یک تا ۵٠٠ کنکور باشند و پدر و مدرش عضو صندوق باشند از خدمات صندوق بهره خواهند برد. 
برقراری با بیان اینکه مطالبات صندوق را از دولت پیگیری می‌کنیم، گفت: در سال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سهم بیمه شده و چهار هزار میلیارد تومان سهم دولت است.
وی افزود: ۱۱ هزار میلیارد تومان از دولت حق بیمه طلب داریم که اگر یک درصد از سهام سهم خلیج‌فارس را به صندوق بدهد مطالبات را به حداقل خواهیم رساند.
انتهای پیام/
کارگران فصلی، بیمه روستایی می‌شوند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار