فرماندار اهر:

تکمیل بزرگراه تبریز - اهر خواسته عمومی است

1401/03/11 - 15:38 - کد خبر: 64370 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اهر با بیان اینکه بزرگراه تبریز - اهر به عنوان شاهراه ارتباطی ایران به آذربایجان بیش از دو دهه قبل آغاز شده و هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است، بر تسریع در تکمیل این طرح تاکید کرد.

به گزارش نصر، ابوالفضل غنی زاده فرماندار اهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگراه تبریز - اهر یک مسیر ترانزیت اقتصادی بین المللی و بین منطقه ای است که متاسفانه در شرح طبقه بندی سال های گذشته و سال مالی ۱۴۰۱ قانون بودجه کل کشور تامین اعتبار آن ناچیز بوده است و بودجه ناکافی به این محل تخصیص داده شده است .
وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های کلیدی در توسعه و پیشرفت منطقه صنعت «گردشگری» است، تخصیص اعتبارات از ردیف های متفرقه به انحای مختلف و جهت دهی بودجه ای برای صنعت گردشگری و محرومیت زدایی این شهرستان را ضروری دانست .
 غنی زاده تغییر نگاه سنتی به مقوله کشاورزی با توجه به کشت غیرمتعارف و مصرف بی رویه آب در این بخش را مستلزم توسعه طرح های تملک دارائی های سرمایه ای ، احیای طرحهای غیر فعال در حوزه آب و اقدامات اساسی در این زمینه عنوان کرد و گفت: مهندسی آب مستلزم نگاه به سرمایه گذاری است.
وی اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی ، فراورده های لبنی و گوشتی مراکز باغداری و صنعت گلخانه ای در این بخش از اقتصاد منطقه یکی از محورهای اساسی توسعه است.
فرماندار اهر همچنین گفت: توسعه در حوزه آموزش و پرورش، مراکز علمی و پژوهشی و مراکز عالی و ورزشی با نگاه به توسعه بخش زیرساخت ها و لزوم توجه و نگاه اساسی به انجمن های ادبی و هنری ، فرهنگ و رسانه ،خدمات بهینه به نخبگان علمی ، ورزشی و فرهنگی ، ارتقای نظام کیفی ارتباطات و بهره گیری از فن آوری های نوین در حوزه تجارت الکترونیکی می بایست در اولویت نخست قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، توسعه ی تجهیزات پزشکی ، مستحدثات و ساختمان بیمارستان ، کلینیک های تخصصی ، درمانگاه های روستایی و خدمات بیمه همگانی و تامین اجتماعی از اهداف سند ملی در توسعه منطقه است.
فرماندار اهر با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره مس و نقش آفرینی مجدانه وزارت صنعت ، معدن و تجارت از ملزومات توسعه شهرستان است، گفت: ایجاد گردش مالی صنایع معدنی در بانک های شهرستان از الزامات قانونی است و در اجرای جزء چهار بند (الف ) ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه با نگرش به سرمایه مولد در حوزه فراوری صنعت معدن ،بانک های شهرستان در قالب عقود اسلامی می توانند با تدوین نظام حقوقی و شیوه نامه ای مبتنی بر کارآفرینی مفید در طرحهای زودبازده نسبت به افزایش ارزش افزوده اقدام کنند.
پروژه بزرگراه تبریز - اهر به طول ۹۶ کیلومتر از سال ۸۶ آغاز شده و هم اکنون به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
انتهای پیام/
تکمیل بزرگراه تبریز - اهر خواسته عمومی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار