خبر/

توافق ایران و اتریش برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

1398/08/22 - 16:31 - کد خبر: 6437 نسخه چاپی

نصر: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، همگرایی و امور خارجه اتریش در دیداری در وین، برای توسعه همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور توافق کردند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «سید محمد مجتبی حسینی» معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در صدر هیات فرهنگی و گروه موسیقی ارکستر سازهای ملی ایران در وین بسر می برند، روز گذشته (سه شنبه) با معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، همگرایی و امور خارجه جمهوری اتریش دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار که تعدادی از مدیران بخش های مختلف وزارت امور خارجه و صدراعظمی اتریش، کاردار سفارت جمهوری ایران در وین و رئیس بنیاد رودکی حضور داشتند، چشم انداز جدیدی در افق همکاری های دو کشور در حوزه های فرهنگی، هنری، موسیقی، سینما و تئاتر در شرایط جدید ترسیم گردید.

همچنین طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر گستره تعاملات و همکاری های فرهنگی و هنری دو کشور، نسبت به برگزاری هفته مشترک فرهنگی در وین و تهران، هشتمین دور دیالوگ بین اسلام و مسیحیت، تقویت و توسعه همکاری موزه های دو کشور و همچنین فعالیت های مشترک در حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر زمینه های متنوع فرهنگی و هنری توافق کردند.

در این سفر گروه ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی و آواز محمد معتمدی با حضور جمع زیادی از ایرانیان مقیم اتریش، تعدادی از علاقه مندان به فرهنگ و موسیقی ایران، مقامات محلی، سفرای مقیم و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مستقر در وین در سالن «تک گیت» وین اجرای فوق العاده‌ای به نمایش گذاشتند.

مناسبات دیرپا و سنتی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در سال های اخیر با تحرکات گسترده و چشمگیری مواجه بوده است.

«عباداله مولایی» سفیر سابق ایران در اتریش پیشتر در گفت وگو با ایرنا گفته بود: سرشت فرهنگی تعاملات تاریخی، تصویرها و برداشت‌های ذهنی مثبت، تفاهم و درک مشترک، احترام متقابل و چندوجهی بودن مناسبات از مهم‌ترین مختصاتی است که دو ملت بزرگ ایران و اتریش را به مخاطبان و شرکای مهم یکدیگر تبدیل ساخته است.

به گفته وی، در سال‌های اخیر به‌ موازات احیای زمینه‌های سنتی روابط و بازسازی پیوندهای صنعتی و اقتصادی دو کشور، تلاش‌های سودمند و مؤثری برای شناسایی عرصه‌های جدید همکاری فی‌مابین انجام شد.

انتهای پیام/

توافق ایران و اتریش برای توسعه همکاری‌های فرهنگی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار