وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

مسیر توسعه از سرمایه‌گذاری در علم و فناوری می‌گذرد

1401/03/11 - 14:47 - کد خبر: 64364 نسخه چاپی

نصر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع نخبگان حوزه و دانشگاه شهرستان بناب گفت: مسیر توسعه از سرمایه‌گذاری در علم و فناوری می‌گذرد و بهترین نوع سرمایه گذاری برای کشورها سرمایه گذاری در علم و فناوری است.

به گزارش نصر، محمدعلی زلفی‌گل در بدو ورود به شهرستان بناب در محل گلزار شهدای این شهر حضور و نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی در ادامه به دیدار خانواده شهید سعید گلابی رفت و نسبت به خانواده شهدای بناب ادای احترام کرد.
زلفی گل به عنوان نماینده رئیس جمهور از مراحل احداث استادیوم ۱۵ هزار نفری و بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی در حال ساخت بناب بازدید کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سپس در جمع نخبگان حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه بناب حضور یافت.
زلفی‌گل در جمع نخبگان حوزه و دانشگاه شهرستان بناب گفت. مسیر توسعه از سرمایه‌گذاری در علم و فناوری می‌گذرد و بهترین نوع سرمایه گذاری برای کشورها سرمایه گذاری در علم و فناوری است.
وی اظهار داشت: اگر در علم و فناوری سرمایه‌گذاری نکرده باشیم مجبور خواهیم شد منابع معدنی خود را خام فروشی کنیم چون که برای فناوری در این حوزه و ایجاد ارزش افزوده سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم.
وزیر علوم با بیان اینکه در بودجه کشور ما، هنوز میزان اعتبارات پژوهش و فناوری به نیم درصد تولید ناخالص ملی نرسیده است بر ضرورت افزایش آن تاکید کرد.
وزیر علوم گفت: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان که اخیراً به تصویب رسیده است، صنایع می‌توانند در دانشگاه‌ها هزینه کنند و این هزینه به عنوان هزینه مالیاتی محسوب شده است و شهرستان بناب می‌تواند به عنوان یک شهر صنعتی از این فرصت استفاده کند.
زلفی‌گل با اشاره به دیدار خود با مدیران اجرایی شهرستان بناب گفت: از نظر مدیران و نخبگان این شهر ایجاد خوابگاه دانشجویی، تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و احداث کمربندی در اولویت نیازهای شهر قرار دارد و به اطلاع مسئولان سفر استانی خواهد رسید.
انتهای پیام/
مسیر توسعه از سرمایه‌گذاری در علم و فناوری می‌گذرد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار