با حضور معاون وزیر نیرو؛

سالن چند منظوره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افتتاح شد

1401/03/11 - 14:31 - کد خبر: 64362 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر نیرو در آیین افتتاح این سالن چند منظوره گفت: ورزش عامل سلامتی جسم و روح است.

به گزارش نصر، حیدری در آئین افتتاح این سالن چند منظوره با تاکید بر همگانی شدن ورزش در جامعه گفت: ورزش و امکانات ورزشی باید در اختیار همه مردم قرار گیرد.
وی تغییر سبک زندگی و ورزش مستمر را دو راهکار برون رفت از فقر حرکتی عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشکلات و ناملایماتی که در ما وجود دارد با ورزش برطرف می‌شود.
 معاون حقوقی وزیر نیرو با اشاره به نقش ورزش در قوی شدن سیستم ایمنی بدن افزود: کارکنان صنعت آب و برق که بی‌وقفه و شبانه روزی به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کنند، باید از نظر جسمی و روحی در سلامت باشند تا بتوانند این خدمات را به صورت موثر و کارآمد ارائه دهند 
دکتر حیدری با اشاره به زلزله خیزی و حوادث پذیر بودن کشور گفت: کشور ما به دلیل وسعت زیاد و شرایط اقلیمی گوناگون همیشه تحت تاثیر بحران‌ها و حوادث طبیعی گوناگونی بوده است و به دلیل اینکه کشور در منطقه زلزله خیز قرار دارد، لازم است مدیران و دستگاه های مرتبط با مدیریت بحران پیش بینی های لازم برای رویا رویی با حوادث را قبل از وقوع حادثه انجام دهند و تجهیزات لازم و مورد نیاز مردم را برای زمان حوادث آماده کنند.
وی افزود: تراکم زیاد جمعیت و بافت فرسوده شهری در بسیاری از مناطق، کار امداد رسانی و کمک به بازماندگان حوادث را بسیار دشوار می کند و در این شرایط برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کاهش خسارت ناشی از حوادث بسیار ضروری است که از جمله این اقدامات تجهیز و راه اندازی سالن چند منظوره شرکت آب وفاضلاب استان  می باشد .
معاون وزیر نیرو، کاربری‌های این دست سالن را اتاق نگهداری تجهیزات، اتاق امداد و نجات، اتاق اورژانس، اتاق آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اتاق فرماندهی بحران، کلاس‌های آموزشی، اتاق اداری مدیریت پایگاه و سالن ورزشی چند منظوره دانست.
دبیر شورای مرکزی وزارت نیرو هم در این مراسم تاکید کرد: کارکردهای سالن چندمنظوره، مدیریت بحران در وضعیت حوادث و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، اضطراری و امدادی به ساکنین محلی، استقرار تیم‌های معین استانی، ذخیره‌سازی اقلام کمک‌رسانی ارسالی برای توزیع مناسب و به موقع، اسکان اضطراری خانواده‌ها در حوادث کوچک و فرمان‌دهی حوادث در قالب شبکه مدیریت بحران با توجه به وسایل و تجهیزات مرتبط با مرکز فرمان‌دهی استان است.
مالک حسین زاده: ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران ساخت و تجهیز سالن ورزشی چند منظوره شرکت آب و فاضلاب بر استفاده از همه ظرفیت‌های این سالن تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در سخنانی نیروی انسانی را سرمایه اصلی این شرکت دانست و گفت: ورزش عامل سلامتی جسم و روح است و تمام تلاش ما در شرکت آب و فاضلاب استان آماده‌سازی این مجموعه ورزشی جهت تقویت روحیه و ایجاد نشاط و همدلی بین کارکنان بود.
مهندس خانی افزود: این سالن در8 هزار مترمربع زمین و 2 هزار مترمربع زیربنا برای رشته های فوتسال، والیبال، بسکتبال و تنیس روی میز، شطرنج ، بدن سازی و آمادگی جسمانی افتتاح شد و در مواقع اضطراری به عنوان سالن بحران نیز از آن استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد : اين سالن با در نظر گرفتن دو كاركرد مديريت بحران - در زمان بحران - وکاربریهای آموزشی و ورزشی در زمان عادی احداث شده‌اند و در شرايط عادی از فضای سرپوشيده اين مجموعه‌ها به عنوان ورزشگاه‌های سرپوشيده به ويژه ورزش‌های سالنی استفاده می‌شود كه با برنامه‌ زمان‌بندی مورد استفاده شهروندان قرار می‌گيرد. 
مدیرعامل شرکت آبفای استان تصریح کرد: قسمت ورزشی شامل زمین ورزشی سرپوشیده ، سالن بدن سازی، سرويس‌های بهداشتی، دوش، رخت‌كن، سالن ورزش‌های هوازی، اتاق مديريت ورزش و ... است.
قسمت اداری كه عمدتا در مواقع بحران می تواند به فعاليت‌های مديريت بحران اختصاص یابد و دارای فضايی مشتمل بر بخشهای مدیریت، آتشنشانی، امداد و نجات، اورژانس، همراه با انبارهای. مربوطه است.
انتهای پیام/
سالن چند منظوره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افتتاح شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار