سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

مطالبه سه هزار و ۴۹۰ میلیارد تومانی آذربایجان شرقی برای تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل

1401/03/11 - 14:16 - کد خبر: 64356 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به سفر پیش روی رییس جمهور به استان گفت: تسریع در اجرا و تکمیل زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل استان از مطالبات مهم مردم و مسوولان در این سفر استانی است که نیاز به تخصیص بیش از سه هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش نصر، امیر بخشی زاده سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی افزود: تکمیل ایستگاه و مسیر راه آهن میانه - تبریز و به طول ۴۴ کیلومتر از جمله طرح های مطرح در این سفر بوده و اعتبار مورد نیاز برای آن ۷۵۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص به موقع این طرح در اواخر تابستان امسال به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: پروژه آزادراه تبریز - مرند - صوفیان از پروژه های مطرح در این سفر است که امسال برای بهره برداری مسیر صوفیان - شبستر نیاز به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این سفر از پروژه آزادراه ارومیه - تبریز نیز برای بررسی و رفع موانع و مشکلات بازدید خواهد شد، گفت: آزادراه مراغه - هشترود از دیگر پروژه های مطرح در این سفر بوده که بهره برداری از ۴۸ کیلومتر این پروژه در سال جاری هدف گذاری شده است.
بخشی زاده، ادامه داد: بزرگراه مرند - ایواوغلی به طول ۴۵ کیلومتر دارای ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و امسال ۱۴ کیلومتر از پروژه هدف گذاری شده و در این سفر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بزرگراه مرند - جلفا هم اکنون ۷۸ درصد پیشرفت دارد، یادآوری کرد: برای این پروژه نیز ۵۰ میلیارد تومان و برای اجرای ۱۰ کیلومتر کنارگذر ایلخچی نیز ۱۵۰ میلیارد تومان طی سال جاری و سال آینده در نظر گرفته شده است و این پروژه هم اکنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: برای تکمیل نواقص و نصب موارد ایمنی بزرگراه بستان آباد - سراب - نیر یکصد میلیارد تومان و بزرگراه صوفیان - شبستر - سلماس نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سفر رییس جمهوری پیش بینی شده است.
بخشی زاده، افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای بهسازی و ارتقای مسیر فرعی به اصلی مسیر نوار مرزی جلفا - خداآفرین، ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پل نیمه کاره مقابل شهرک سرمایه گذاری خارجی و ۴۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز و تکمیل تقاطع نیمه کاره راه های ارتباطی استان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: تکمیل نواقص تقاطع و تونل های آزادراه تبریز - زنجان و سه خطه کردن باند شمالی اتوبان کسایی تبریز نیز جزو پروژه های این سفر است. 
حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور کشورمان قرار است به همراه جمعی از وزرا، فردا پنجشنبه به آذربایجان‌ شرقی سفر کند.
انتهای پیام/
مطالبه سه هزار و ۴۹۰ میلیارد تومانی آذربایجان شرقی برای تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار